تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

این روزها تابلوهای شهری اصفهان که در نقاط مختلف نصب شده، بعضی زوایای پروژه خط دو متروی این کلانشهر را به شهروندان نشان می‌دهد تا آن‌ها با اهمیت اقدامات در حال انجام در این پروژه بزرگ که زیر زمین شهر در حال احداث است، آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۱۳۸۷ در راستای فعال‌سازی و بهره‌برداری از سایر مسیرهای موجود در شبکه حمل‌ونقل ریلی کلان‌شهر اصفهان، سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نسبت به آگهی فراخوان و برگزاری مناقصه جهت انتخاب مدیریت طرح فاز مطالعاتی مرحله اول و دوم خط دو قطار شهری اصفهان به عنوان خط شرقی _ غربی اقدام کرد.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

دی‌ماه سال ۱۳۸۸ قرارداد خط دو قطار شهری به شرکت مهندسان مشاور ستیران تنفیذ و اجرایی شد و تا سال ۱۳۹۰ ادامه یافت، اضافه می‌کند: بر این اساس و پس از انجام اقدامات لازم برای انتخاب سایر مشاوران طرح، سرانجام در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ مشارکتی از مشاوران داخلی و خارجی شامل مترا، پژوهش و سیسترا انجام مطالعات مرحله یا فاز اول خط دو قطار شهری اصفهان را آغاز کردند.

سال ۱۳۹۴ با تعیین مسیر عبور خط دو قطار شهری اصفهان، مهندسان مشاور زایند آب به‌عنوان مدیر طرح مطالعات مرحله دوم و برگزاری مناقصات برای قطعه‌ای از مسیر خط دو از ایستگاه دارک تا ایستگاه کهندژ انتخاب و از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

خط دو قطار شهری اصفهان، ۲۴.۷۵ کیلومتر طول با ۲۳ ایستگاه دارد که از ایستگاه دارک در محدود شمال شرقی شهر آغاز می‌شود و با گذر از مرکز شهر، در میدان شهدای خمینی‌شهر خاتمه پیدا می‌کند و در طول این مسیر ۲۳ ایستگاه برای این خط در نظر گرفته شده است.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

این خط از شمال شرق اصفهان از ایستگاه دارک آغاز شده است و با گذر از ایستگاه‌های حرم زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی، ابن‌سینا، امام علی (ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسین (ع)، خلجا، چهارسو، شهید خرازی، کهندژ، جاوان، صمدیه، رهنان، پیام‌نور، ماربین و شمس به ایستگاه خمینی‌شهر می‌رسد.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

طبق اولویت نخست احداث خط دو متروی اصفهان، حفاری از دو جبهه شمال شرقی و غربی در حال انجام است؛ از جبهه شمال شرقی، دو دستگاه حفار مکانیزه (TBM) به قطر هفت متر، در حال فعالیت است که هر کدام از تونل‌ها پس از سگمنت‌گذاری، با قطر حدود شش متر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

از جبهه غربی نیز دستگاه حفار با قطر حدود ۹.۵ متر در حال حفاری است که پس از سگمنت‌گذاری تونل با قطر حدود ۸.۵ متر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که ریل رفت و برگشت، در همین تونل قرار می‌گیرد.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

منابع مالی احداث خط دو متروی این کلان‌شهر تاکنون از محل اوراق مشارکت، کمک‌های شهرداری در قالب تسهیلات همچون وام، برات کارت، واگذاری املاک و کمک‌های نقدی تأمین شده است.

اداره تبلیغات شهرداری اصفهان در صدد برآمد بعضی زوایای پروژه خط دو متروی این کلانشهر را در قالب عباراتی در تابلوهای شهری به شهروندان نشان دهد تا آن‌ها با اهمیت اقدامات در حال انجام در این پروژه بزرگ که زیر زمین شهر در حال احداث است، آشنا شوند.

تابلوهای شهری اصفهان از اهمیت پروژه مترو می‌گویند

از این‌رو، روی تابلوهایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده است، جملاتی همچون «در خط دوم مترو عملیات عمرانی شبانه‌روزی است»، «در خط دوم مترو ۳ دستگاه حفر کننده همزمان حفاری می‌کنند»، «در خط دوم مترو ۱۵۰۰ کارگر در حال تلاش‌اند»، «خط دوم مترو زینبیه را به کهندژ متصل می‌کند»، «ساخت هر کیلومتر مسیر مترو ۲,۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد»، «در خط دوم مترو تاکنون ۱۲.۵ کیلومتر تونل زده شده است» و «در خط دوم مترو تا الان ۱۶ ایستگاه در حال ساخت است» نقش بسته است تا اهمیت این پروژه به اطلاع شهروندان اصفهان برسد.

کد خبر 677927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.