گالری‌های ایستگاه متروی شاهد اصفهان در دست احداث است

سرپرست ایستگاه متروی شاهد اصفهان گفت: سازه نگهبانی هسته مرکزی تکمیل و شمع‌ریزی، دیوارها و طبقات نیز ساخته شده اند. هم اکنون احداث گالری‌های دسترسی شرقی و غربی ایستگاه در دست انجام است

حبیب صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، اظهار کرد: ایستگاه متروی شاهد ششمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در نزدیکی پایانه باقوشخانه است که در دو طبقه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طول این ایستگاه ۱۴۲ متر و عرض آن ۲۸.۵ متر است، تصریح کرد: ایستگاه دارای دو قسمت از جمله هسته مرکزی است که مترو از آن عبور می‌کند و مسافران پیاده و سوار می‌شوند، همچنین قسمت‌های غربی و شرقی که در دو قرارداد ۴۲ و ۲۷ میلیارد تومانی در حال انجام است؛ قرارداد اول برای هسته مرکزی و قرارداد دوم متعلق به دسترسی‌های شرقی و غربی است.

سرپرست ایستگاه متروی شاهد اصفهان افزود: سازه نگهبان هسته مرکزی ایستگاه به‌صورت کامل تمام و شمع‌ریزی و دیوارها انجام شده و طبقات نیز ساخته شده‌اند. هم اکنون احداث گالری‌های دسترسی شرقی و غربی ایستگاه در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه قسمت‌های دسترسی، سازه نگهبان و هسته مرکزی ایستگاه متروی شاهد به روش تاپ داون انجام شده است، خاطر نشان کرد: خاک‌برداری به صورت عمودی انجام می‌شود، همچنین در هسته مرکزی ۲۸ هزار مترمکعب خاک به بیرون حمل شده و حفاری شمع‌های سازه‌ای سه ممیز هفت دهم کیلومتر حفاری سازه‌ای و یک ممیز شش دهم کیلومتر شمع‌های پلاستیک برای آب بند نمودن بخش‌هایی از ایستگاه انجام شده است.

صالحی ادامه داد: قسمت دسترسی شرقی که در زمان حاضر در حال انجام است ۱۸ هزار متر مکعب خاک‌برداری و ۸۶ شمع‌گذاری شده است و بین ۲۱ تا ۲۷ متر عمق دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایستگاه متروی شاهد در خیابان لاله جنوبی واقع شده و دارای بافت فرسوده برای مردم منطقه مزاحمت‌هایی ایجاد کرده است اما امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم تا مردم بتوانند از این وسیله حمل‌ونقلی پاک و ارزان استفاده کنند.

کد خبر 677589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.