کاهش ترافیک کریدور شرق به غرب اهواز / اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در اصفهان

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدمحسن سیدموسوی» سرپرست فرمانداری شوشتر شد"، "حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کرمانشاه هزینه شده است"، "کاهش ترافیک کریدور شرق به غرب اهواز"، "محدود شدن توسعه و تعریض معابر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم"، "واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در کرمانشاه"، "شهرهای ما چقدر پذیرای نوجوانان است؟ "، "آزادسازی ۵ ایستگاه خط ۲ مترو در دستور کار منطقه ۳ اصفهان است"، "۵۰۰ خانواده اصفهانی پسماند صفر دارند / امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود"، "از نخل‌گردانی در گوگِد تا بازسازی وقایع عصر عاشورا"، "شناخت جامعه از شورای نگهبان ناقص است / اعتراض شورای نگهبان به کمبود زمان رسیدگی به پرونده‌ها"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

«سیدمحسن سیدموسوی» سرپرست فرمانداری شوشتر شد

طی حکمی از سوی استاندار خوزستان، «سیدمحسن سیدموسوی» سرپرست فرمانداری شوشتر شد.

حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کرمانشاه هزینه شده است

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم استان کرمانشاه از جمله سر فیروزآباد و سرپل ذهاب برای مسکن، وام قرض‌الحسنه و ۷۰ هزار بسته معیشتی هزینه کرده است.

کاهش ترافیک کریدور شرق به غرب اهواز

حجت اله سلیمانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: پروژه اجرای گذر امتداد بلوار پردیس به سپنتا، اسفندماه سال گذشته توسط منطقه پنج شهرداری اهواز آغاز شد که از سری پروژه‌های مهم ترافیک کریدور شرق به غرب اهواز است و تأثیر بسزایی در روان‌سازی ترافیک منطقه دارد.

محدود شدن توسعه و تعریض معابر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم

رضا خانه‌زادیزدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از نقاط قوت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، محدود شدن توسعه و تعریض معابر شهر است که با رعایت اصول علمی انجام شده است.

واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در کرمانشاه

مراسم واگذاری چهاردهمین واحد مسکونی خانواده‌های پرمعلول با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در کرمانشاه انجام شد.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهارده هزارمین واگذاری واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بهزیستی را شاهد هستیم، در حال حاضر چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر در حال احداث است و ما به سمتی حرکت می‌کنیم که هیچ خانواده دارای دو معلولی در کشور بدون خانه نباشند.

وی افزود: بنیاد برای احداث این واحدها ۵۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض تخصیص داده بود که ۴۷ درصد این واحدها در مناطق روستایی و ۵۳ درصد در مناطق شهری در ۳۱ استان کشور احداث شده است.

شهرهای ما چقدر پذیرای نوجوانان است؟

نوجوانان به عنوان اثرگذارترین قشر جامعه شهری، امروزه در مرکز توجه مدیران و برنامه‌ریزان در سطح ملی و محلی هستند. رفع نیازهای این قشر کمک زیادی به توسعه پایدار شهرها می‌کند و از مهم‌ترین اهداف در برنامه‌های کلان توسعه کشورها است.

مشارکت شهروندان نقش مهمی در ارتقای زیست‌پذیری شهر دارد و امروزه مشارکت دادن قشر نوجوان به عنوان مهم‌ترین رویکرد در شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری در تمام شهرهای دنیا لحاظ می‌شود، در این بین نوجوانان یکی از اثرگذارترین شهروندان هستند که نقش قابل توجهی در فرایندها و فضاهای شهری ایفا می‌کنند؛ چنانچه برنامه‌ریزان شهر، مدیران اجتماعی و نهادهای مسئول تصمیم‌گیری‌های متناسبی برای این قشر از جامعه شهری داشته باشند، آینده شهر تضمین خواهد شد.

اسدالله نقدی، استاد تمام جامعه‌شناسی شهری و توسعه در دانشگاه بوعلی سینا در این باره گفت: در حال حاضر ۹ کلان‌شهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر در کشور داریم که حدود ۳۵ درصد جمعیت شهری کشور را در خود جای داده‌اند، با احتساب کلان‌شهرهای غیررسمی که حدود ۱۸ شهر را شامل می‌شود بیش از نیمی از جمعیت شهری کشور در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و تهران به تنهایی حدود ۱۵ درصد جمعیت را در خود جای داده است.

وی افزود: اهداف و ویژگی‌هایی در یونیسف برای شهر دوستدار کودک عنوان شده است، لازم است که این مبحث بر مبنای میزان دستیابی به این اهداف در مقیاس بین‌المللی یا بر اساس قوانین فرادست همچون برنامه‌های توسعه کشور و طرح‌های جامع و ماموریت‌هایی که برای هریک از شهرها در نظر گرفته شده است، مورد توجه قرار گیرد.

در همین پیوند امیرحسین شبانی، دکترای شهرسازی گفت: شهر همه شمول شهری است که به نیازها، اقتضائات، انتظارات و ترجیحات حداکثری ساکنان پاسخ می‌دهد، به این مفهوم که ویژگی‌های سنی، جنسی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان باید در فرایندهای شهری لحاظ شود، چراکه قاعدتاً هر گروه سنی در شهر نیازها و ویژگی‌های خودش را دارد.

وی افزود: شهر انسان‌گرا شهری است که شناخت دقیقی از هر گروه سنی داشته باشد و با توجه به ویژگی‌های شناخته شده حداکثر امکانات را در اختیار آنها بگذارد.

آزادسازی ۵ ایستگاه خط ۲ مترو در دستور کار منطقه ۳ اصفهان است

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: آزادسازی محل احداث پنج ایستگاه خط دو متروی اصفهان در دستور کار این منطقه قرار گرفته و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ایستگاه‌های آمادگاه، نقش جهان و ابن‌سینا هزینه شده است.

امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: سال جاری ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی است و بر اساس آن بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود که ۱۱۱ مورد آن پروژه‌های شاخص شهری و ۱۶۸ مورد پروژه‌های مهم منطقه‌ای است.

از نخل‌گردانی در گوگِد تا بازسازی وقایع عصر عاشورا

مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر از تاریخی‌ترین و نمادی‌ترین مراسم آئینی در شهرهای ایران است که ریشه در اعتقادات، باورها و مذهب مردم این دیار دارد و بنا بر ویژگی‌های متفاوت هر شهر در هر نقطه از ایران به شیوه متفاوتی برگزار می‌شود.

کد خبر 674564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.