تثبیت و تضمین کارآمدی نظام، در گرو گزینش نیروهای کارآمد است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم اعتقاد و باور به مسئله ولایت فقیه، کارآمدی نظام اسلامی را در اداره کشور مسئله مهمی دانست و گفت: این موضوع در دنیا نشان می دهد که اسلام می تواند کشور را به خوبی اداره کند و در واقع پیشبرد اسلام و یک کار جهادی به معنای واقعی است.

به گزارش ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل گزینش و جمعی از کارکنان استانداری استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئله گزینش در استانداری امری حساس بوده، اظهار داشت: موضوع گزینش مسئله بسیار مهمی است و باید در مورد افراد دقیق بود.

امام جمعه اصفهان صرف توجه به ظاهر افراد در گزینش نیروها را شاخصه نادرستی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید خانواده را بررسی کرد، چرا که خانواده بسیار مهم است و روحیه خانواده و فرهنگی که در آن بوده‌اند مهم می‌باشد.

وی اعتقاد و باور به ولایت فقیه را یکی از گزینه‌های با اهمیت در مسئله گزینش بیان کرد و افزود: افرادی که گزینش می‌شوند باید اعتقاد به ولایت فقیه داشته و باور آنها باشد و بدانند نظرات حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب طبق قرآن و اسلام است و چیزی از خود نمی‌گویند.

تثبیت و تضمین کارآمدی نظام، در گرو گزینش نیروهای کارآمد است

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم اعتقاد و باور به مسئله ولایت فقیه، کارآمدی نظام اسلامی را در اداره کشور مسئله مهمی دانست و گفت: این موضوع در دنیا نشان می‌دهد که اسلام می‌تواند کشور را به خوبی اداره کند و در واقع پیشبرد اسلام و یک کار جهادی به معنای واقعی است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به این مسائل در جهاد تبیین و تحلیل درست روابط با سایر کشورها، سلطه جویی را خط قرمز روابط بین المللی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در تبیین‌ها به این مسائل به صورت مفصل پرداخته نشده است و برخی حتی به این باور نرسیده‌اند که به چه علت در برابر آمریکا ایستاده‌ایم و نمی‌دانند که این مسئله وظیفه و سیاست دینی ما یا سیاست خارجی و شخصی ما می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: برخی سوال می‌کنند چرا با روسیه و چین همکاری می‌کنیم با وجود اینکه آنها کافر می‌باشند، این درحالی که در اسلام گفته نشده با کافر معامله نداشته باشیم و تنها باید با کافر حربی مقابله کنیم و سلطه آن را نپذیریم و آیه صریح قرآن است که می‌فرماید " لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّالْمُقْسِطِینَ"یعنی خداوند نهی نکرده که با آنها معامله و رفتار خوبی نداشته باشیم، لذا کفاری که وظیفه داریم در مقابل آنها بایستیم، گروهی هستند که می‌خواهند مقابل دین ما بایستند و سلطه داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره یادآور شد: طبق این آیه شریفه یهود و نصاری هیچ گاه از ما راضی نخواهند شد تا اینکه از آنها تبعیت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیه ۵۰ سوره مائده برخی افراد از روی ترس به سوی آنها می‌روند و نمی‌دانند که خداوند پیروزی رامی آورد و سپس پشیمان می‌شوند، اما آنها سستی و نوکری کردند و گاو شیرده کفار شدند.

امام جمعه اصفهان قصد آمریکا برای تسلط بر کشور را مانع ارتباط با این کشور بیان کرد و افزود: به دلیل اینکه آمریکا با دین ما مخالف است و می‌خواهد بر ما مسلط باشد.

وی عنوان کرد: امیرمومنان (ع) می‌فرماید: " فان الحیاه فی موتکم قاهرین و الموت فی حیاتکم مقهورین " مرگ آن زمان است که زیرسلطه دیگران هستید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر بیان نکات مهم در تبیین به ویژه عقاید و اقداماتی که در دوران انقلاب اسلامی و در دولت‌های مختلف انجام شده است تصریح کرد: اسلام می‌خواهد مسلمانان مستقل باشند و هیچ کافری بر آنها مسلط نباشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تصفیه و انتقال آب، گسترش و توزیع برق و گاز در شهرها و روستاهای سراسر کشور و پیشرفت‌های نظامی پس از انقلاب اسلامی تبیین این مسائل را بسیار مهم بیان کرد و گفت: تبیین باید تبیین عقیده‌ای و هم چنین تبیین در زمینه کار باشد و اگر دشمنی دشمنان نبود بسیار بیشتر پیشرفت کرده بودیم و البته در برخی موارد دشمن به نفع انسان نیز کار می‌کند و باعث رشد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش ضمن خدمت کارکنان امر بسیار مهمی است و همه ما احتیاج به علم و دانایی داریم، علاوه بر این در گزینش بسیار دقت کنید و فردی که نمی‌تواند کار را اداره نماید نباید آن را انتخاب کرد.

کد خبر 671679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.