سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت‌الله رئیسی

رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز، به دعوت بشار اسد برای انجام سفری دوروزه همراه با یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک و اقتصادی وارد دمشق شد و در بدو ورود به این کشور مورد استقبال کم‌نظیر جوانان سوری قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ به دعوت بشار اسد برای انجام سفری دوروزه همراه با یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک و اقتصادی وارد دمشق شد و در بدو ورود به این کشور مورد استقبال کم‌نظیر جوانان سوری قرار گرفت.

پس از خروج رئیس‌جمهور از فرودگاه دمشق، مردم سوریه استقبال پرشوری در مسیر از وی داشتند و با دست داشتن تصاویری از آیت‌الله رئیسی و بشار اسد و شهدای مقاومت و سر دادن ندای «الضیف العزیز / میهمان عزیز» به دیدار وی شتافتند. آیت‌الله رئیسی هم با توقف و حضوری کوتاه در مسیر، به ابراز احساسات استقبال‌کنندگان مردمی پاسخ داد.

از ساعات اولیه امروز دمشق آماده حضور آیت‌الله رئیسی بود، خیابان‌های این شهر به ویژه منطقه «زینبیه» شست‌وشو شده، پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار هم در خیابان‌ها نصب شده و به اهتزاز در آمده است. ده‌ها بنر نیز با تصاویر آیت‌الله رئیسی و بشار اسد به نمایش در آمده و در پایتخت سوریه و مسیر فرودگاه تا مرکز شهر دمشق نصب شده است.

در برخی از بیلبوردها نیز تصاویر دیدارهای قبلی آیت‌الله رئیسی و بشار اسد، همچنین رشادت‌های مدافعان حرم و ارتش سوریه در آزادسازی این کشور از چنگ تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال پخش است.

هشتگ سوری‌ها در استقبال از رئیسی

فعالان رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی سوری با ترند کردن هشتگ‌ها و انتشار توئیت‌هایی، از وی استقبال کردند. کاربران با ترند کردن هشتگ «الضیف_العزیز / میهمان عزیز» ضمن خوشامد به رئیس‌جمهور ایران، تصاویری از دیدارهای سیاسی سران دو کشور از زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا دولت فعلی ایران را بازنشر کردند.

«قاومنا_ونبنی_معا / مقاومت کردیم و با هم می‌سازیم» هشتگ دیگری است که کاربران سوری به عنوان کمپین استقبال ترند شده و در حال گسترده شدن است. هشتگ «شراکة_الحیاة / شراکت زندگی»، سومین هشتگی است که سوری‌ها ترند کرده‌اند و نوشته‌اند: به کسانی که در خون و نان شریکمان بودند، خوشامد می‌گوئیم.

سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت الله رئیسی

مرکز تحقیقاتی «الاتحاد» از جمله مراکز مطالعاتی سوریه با انتشار توئیتی نوشت: ایران به همه متحدان خود از طریق سفر آیت‌الله رئیسی به دمشق نشان داد که تهران برعکس واشنگتن، ستونی مستحکم در دو سطح سیاسی-نظامی و اقتصادی منطقه است؛ ستونی استوار برای زیرپا له کردن رؤیای آمریکای-اسرائیلی.

سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت الله رئیسی

کاربران سوری فضای مجازی ضمن اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و مشکلات جدید ایجادشده در اتحاد واشنگتن-تل‌آویو، نوشتند: صهیونیست‌ها حق دارند که نگران این سفر و ابعاد راهبردی آن باشند.

کاربر دیگری نیز با بازنشر تصاویر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و آیت‌الله رئیسی نوشت: دست در دست هم، برای زیرپا له کردن رؤیای آمریکای-اسرائیلی.

سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت الله رئیسی

کاربر دیگری با انتشار ویدئوی از آذین‌بندی خیابان‌های دمشق در صفحه خود در توئیتر نوشت: خیابان‌های سوریه و دل مردم آن پس از سال‌ها فداکاری و کار مشترک برای وحدت، حاکمیت و بقای سوریه، خود را به دیدار رئیس‌جمهوری اسلامی جناب آقای ابراهیم رئیسی مزین کرد. صحنه صبح در شهر سیده زینب (س) اینگونه بود.

سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت الله رئیسی

کاربران ایرانی نیز در راستای همدلی با مردم سوریه به سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه واکنش نشان دادند و نوشتند: سلام بر روح بلند شهدا و مدافعان حرم، مردان میدان که با جانفشانی برای ⁧#ایران_قوی⁩ عزت و اعتبار پدید آوردند.

«ایران»، «سوریا»، «رئیسی» و «الاسد» نیز از دیگر هشتگ‌های ترندشده در فضای مجازی سوریه است. فعالان رسانه‌ای کشور سوریه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های اصلی کاربران عصر امروز تکمیل خواهد شد.

سنگ تمام سوری‌ها در استقبال از آیت الله رئیسی

کد خبر 658781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.