ایران میزبان فیوچرز/ هنرنمایی طارمی مقابل بنفیکا

در بسته خبری این هفته ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* گویا تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در ادامه برنامه‌های آماده سازی خود دیداری با تیم جوانان افغانستان برگزار خواهد کرد. این مسابقه که برای چهارم اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی در تهران پیش بینی شده است، با درخواست افغانستان برگزار می‌شود.

* رقابت‌های تور جهانی تنیس (فیوچرز) بار دیگر به میزبانی فدراسیون تنیس کشورمان برگزار می‌شود. با تلاش‌های مسؤلان فدراسیون تنیس کشورمان و رایزنی‌های صورت گرفته، فدراسیون تنیس ایران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه‌ای ۸ ساله موفق به میزبانی این رقابت‌ها در جزیره کیش شد و با توجه به میزبانی خوب و رضایت‌مندی نماینده فدراسیون جهانی، با میزبانی مجدد ایران برای برگزاری تور جهانی تنیس موافقت شد که این مسابقات به مدت دو هفته از ۱۴ تا ۲۸ خرداد ماه در تهران پیگیری خواهد شد.

* علی رعدی، سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان گفت: برای آماده‌سازی بهتر بازیکنان فوتسال برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که اردیبهشت‌ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود، قرار بود تیم ملی فوتسال ناشنوایان برای انجام یک بازی تدارکاتی به روسیه برود که متأسفانه به دلیل عدم صدور ویزای چند نفر از بازیکنان شرایط اعزام تیم به روسیه فراهم نشد.

* در مهمترین بازی هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر پرتغال تیم‌های بنفیکا و پورتو در ورزشگاه دالوز شهر لیسبون رودرروی هم قرار گرفتند که در پایان پیروزی دو بر یک پورتو رقم خورد. در این دیدار، مهدی طارمی گل دوم پورتو را به ثمر رساند.

* به نقل از CNN، مگنوس کارلسن به دلیل لغزش چشمگیر موس خود در آخرین تورنمنتش به عنوان قهرمان جهان، در فینال تور قهرمانان شطرنج (Chessable Masters ۲۰۲۳) مقابل ناکامورا شکست خورد.

* زلاتان در در سال ۲۰۱۹ برای دومین بار به میلان پیوست و موفق شد در ۷۸ بازی ۳۷ گل برای این تیم به ثمر برساند و به قهرمانی آن‌ها در سال گذشته کمک کند. او حالا ۴۱ سال دارد و این فصل به حدی درگیر مصدومیت بوده که تنها چهار بار برای این تیم به میدان رفته و همین باعث شده است که مدیران میلان دیگر تمایلی برای امضای قرارداد جدید با این بازیکن نداشته باشند.

* مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ایران بیست و هفتم فروردین برگزار می‌شود و سپس بانوان اعزامی تکواندو ایران به مسابقات جهانی مشخص می‌شوند. قرار است در پایان پیکارهای انتخابی، جلسه‌ای بین کادر فنی با اعضای کمیته فنی برای تعداد اوزان اعزامی مشخص شود.

* وسلین وویوویچ سرمربی مونته‌نگرویی نیز در فصل آینده لیگ برتر هندبال، سرمربی سپاهان خواهد بود. پیش از این مجید رحیم‌زاده وظیفه هدایت طلایی‌پوشان را برعهده داشت.

* با حکم AFC، میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال کشورمان به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمد. ماجدی که پیش از این در عضویت کمیته فدراسیون‌های AFC بود، تا سال ۲۰۲۷ به عنوان عضو کمیته فنی این نهاد که ریاست آن در اختیار یک ژاپنی و نایب رئیسش یک عراقی است فعالیت خواهد کرد.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از دیدار عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با رافائل سانتونخا رئیس IFBB در حاشیه مسابقات بین‌المللی امارات، ایران رسماً به عنوان اولین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی دانشجویان جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

* طی روزهای گذشته بحث‌های زیادی درباره وجود مشکلاتی در ورزشگاه آزادی در بحث میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد. در این باره گفته می‌شد که پرسپولیس حتی ورزشگاه دیگری را به عنوان ورزشگاه میزبان خود معرفی کرده است. با همه این مسائل مسئولان ورزشگاه آزادی معتقدند هیچ مشکلی برای میزبانی از لیگ قهرمانان ندارند.

* پژوهشی درباره لیگ‌های فوتبال قاره آسیا انجام شده است که لیگ برتر ایران در رتبه چهارم این قاره قرار گرفت. فوتبال آسیا با ورود ستاره‌های جهانی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو، باعث شده تا حق پخش لیگ عربستان توسط بیش از ۲۰ کشور جهان خریداری شود، اما باوجود خرید ستاره‌های بین‌المللی، پژوهش یک وبسایت حوزه فوتبال آسیا از آمارهای پایگاه اوپتا، رده‌بندی جالبی را برای لیگ‌های قاره کهن ترتیب داده که جی لیگ را در صدر جدول خود می‌بیند.

* سایت «الکوره» عربی خبر داد محمد ایرانی سفیر ایران در کویت از باشگاه العربی دیدار کرد و قرارداد خواهر خواندگی باشگاه سپاهان با این تیم را امضا کرد.

* کمیته ملی پارالمپیک ایران برای اولین بار در طول فعالیت خود، میزبان نشست هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا خواهد بود. این نشست طی روزهای پنجم تا نهم خرداد ماه سال جاری در تهران و به ریاست مجید راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا و با حضور اعضای هیأت اجرای از کشورهای ژاپن، فیلیپین، چین، ازبسکتان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، قزاقستان، پاکستان، مغولستان، عربستان و مالزی برگزار خواهد شد و آخرین نشست پیش از برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

* چهار سال پیش بود که سازمان مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی دو و میدانی، اعلام کرد که حسین کیهانی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا به دلیل استفاده از ماده ممنوعه EPO رسماً به مدت چهار سال از حضور در میادین محروم شد. اکنون هم به صورت رسمی بیست و پنجم اردیبهشت ماه دوران محرومیت او به اتمام می‌رسد.

* سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای بیستم و بیست و یکم فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان در رده بندی تیمی نیز ایران با ۱۹۶ امتیاز با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۶۶ امتیاز، قزاقستان با ۱۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

* سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ششم لغایت هفدهم مرداد ماه سال آینده در شهر چنگدو چین برگزار می‌شود. با اعلام فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آلمان، این کشور با حدود ۲۵۰ ورزشکار در یونیورسیاد حاضر می‌شود. همچنین کشور نیجریه قصد دارد ۱۰۰ ورزشکار را به چنگدو اعزام کند. این رقابت‌ها در ۱۸ رشته ورزشی برگزار خواهد شد. طبق تصمیم فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران، کاروان کشورمان هم در رشته‌های تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، دوومیدانی، شمشیربازی، جودو، قایقرانی، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، ووشو و والیبال مردان در یونیورسیاد شرکت می‌کند.

* با حکم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، علی دوستی مهر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال منصوب شد.

* کنفدراسیون والیبال آسیا فهرست تیم‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۳ را اعلام کرد. بیست‌وسومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از بیست چهارم تا سی‌وبکم اردیبهشت به میزبانی بحرین برگزار می‌شود و تیم شهداب یزد به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور خواهد داشت.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد مراسم قرعه کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا روز یازدهم ماه می (بیست و چهارم اردیبهشت) در قطر برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران به همراه ژاپن، عربستان، کره جنوبی، استرالیا و قطر در سید اول این رقابت‌ها قرار دارد. جام ملت‌های آسیا اوایل سال ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم در کشور قطر برگزار خواهد شد.

* سایت اتلتیک اعلام کرد لیگ برتر انگلیس قصد دارد امسال تابستان یک تورنمنت شش‌تیمه در خاک آمریکا برگزار کند و این اولین قدم در راستای پروژه بازاریابی لیگ‌برتر در ایالات متحده است. شش باشگاه انگلیسی که در صورت سقوط نکردن از لیگ برتر، تابستان پیش رو در این تورنمنت شرکت خواهند کرد عبارتند از: چلسی، برایتون، استون‌ویلا، نیوکسل و برنتفورد. این تورنمنت که تحت عنوان Summer Series در ساحل شرقی آمریکا برگزار می‌شود.

* آینده مهدی طارمی در باشگاه پورتو نامشخص است. در شرایطی که تابستان و حتی زمستان گذشته اخبار فراوانی پیرامون علاقه باشگاه‌های مختلف انگلیسی به این بازیکن منتشر شد، حالا روزنامه رکورد خبر متفاوتی را منتشر کرده و مدعی است که الهلال عربستان، جدیدترین خواهان مهاجم بوشهری است.

* بریتانیا و ایرلند پیشنهاد نهایی خود را برای میزبانی یوفا یورو ۲۰۲۸ با ۱۰ استادیوم پیشنهادی، در لیست نهایی در پنج کشور، از جمله کیسمنت پارک بلفاست، ارسال کرده‌اند.

* وب سایت آماری و تحلیلی Opta جدول رده‌بندی برترین باشگاه‌های فوتبال جهان را به روز رسانی کرد که بر این اساس باشگاه‌های منچسترسیتی، بایرن مونیخ، ناپولی، رئال مادرید و آرسنال در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند. در آسیا باشگاه الاتحاد، صدرنشین لیگ عربستان با ریتینگ ۸۲.۴ بهترین باشگاه قاره کهن است. الهلال، النصر و الشباب دیگر تیم‌های عربستانی هستند که در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار دارند. اولسان کره‌جنوبی، یوکوهاما ژاپن، استقلال ایران، هیروشیما ژاپن، پرسپولیس ایران و جونبوک موتورز کره جنوبی هم پنجم تا دهم هستند. به این ترتیب استقلال با ریتینگ ۷۸ هفتمین تیم آسیا و برترین تیم ایران است.

* کوروش باقری، مشاور فنی تیم‌های ملی بانوان، ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ را اعلام کرد. تیم ایران با پنج وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت می‌کند. ریحانه کریمی در دسته ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی در دسته ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم نفرات اعزامی هستند.

* کنفدراسیون هندبال آسیا (AHF) در نامه‌ای به فدراسیون هندبال ایران از امیر و احمد قیصریان، کوبل داوری ایران، دعوت کرد در رقابت‌های هندبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی ایران قضاوت کنند. بیست و پنجمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از یازدهم لغایت بیست و دوم خرداد به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

* مسابقات جام جهانی مینی فوتبال ۶ به ۶ در بخش مردان از تاریخ سی‌ام اردیبهشت لغایت چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲ در شهر استانبول ترکیه با حضور ۱۶ کشور برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در این رویداد مهم جهانی شرکت و در گروه اول این مسابقات به مصاف تیم‌های ملی سویس، الجزایر و عراق خواهد رفت.

* با اعلام رسمی باشگاه النصر عربستان، رودی گارسیا سرمربی فرانسوی تیم النصر از هدایت این تیم برکنار شد. مدیران باشگاه النصر با ۴ مربی برای جانشینی این مربی تماس برقرار کرده‌اند که ژوزه مورینیو بزرگ‌ترین نام در میان آن‌ها به شمار می‌رود؛ مربی‌ای که چند فصلی می‌شود در رم حضور دارد. ولی طی هفته‌های اخیر خبرهای زیادی درباره تلاش عربستانی‌ها برای جذب او با هزینه‌های سنگین منتشر شده است. اگرچه گفته شده مورینیو این پیشنهاد را رد کرده است.

کد خبر 654445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.