۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
تخفیف ۶۰ میلیارد ریالی شهرداری‌ها به دارندگان بافت‌های فرسوده

خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: تاکنون برای صدور پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده از سوی شهرداری‌های اصفهان به شهروندان در حدود ۶۰ میلیارد ریال تخفیف داده شده است.

غلامرضا عمرانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با این‌که هم اکنون در حدود ۷ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در ۳۴ شهر استان شناسایی شده است، اظهار داشت: بیشترین میزان بافت فرسوده در بین شهرهای استان مربوط به شهر اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر است.
وی با اشاره به اقدامات شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان برای حفظ و احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی، افزود: از آنجا که اهمیت موضوع ساخت و ساز مردمی و این‌که بافت‌های فرسوده بدون حضور و مشارکت مردم احیا و نوسازی نمی‌شود دولت اقدام به حمایت از این‌گونه ساخت و سازها کرده است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: اکنون این ساخت و سازها به صورت پرداخت تسهیلات نوسازی بدون سپرده‌گذاری و تخفیف بهای صدور پروانه ساختمانی و ودیعه اسکان موقت است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر برای احداث هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده واگذار می‌شود، گفت: هم اکنون در این زمینه برای صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها تخفیف ۵۰ درصدی و برای کمک هزینه ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده به شرط تجمیع حداقل دو پلاک مبلغ ۸۰ میلیون ریال به مالکان پرداخت می‌شود.
عمرانی افزود: در حال حاضر بانک‌های ملی، مسکن و سپه اقدام به ارایه تسهیلات به مالکان خانه‌های قدیمی و فرسوده می‌کنند.
وی از معرفی حدود ۸ هزار واحد بافت فرسوده برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های مسکن، ملی و سپه طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در حدود ۴ هزار واحد به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از این وام برخوردار شده‌اند.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان با اشاره به تخفیف ۵۰ درصد شهرداری‌ها به هنگام صدور پروانه ساختمانی، گفت: تاکنون در حدود ۶۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری‌ها به مردم تخفیف داده شده است.
وی افزود: در حال حاضر سیاست شرکت عمران و بهسازی بر توسعه فرهنگ مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر استوار است که به همین منظور پرداخت تسهیلات، وام ودیعه اسکان موقت و جبران تخفیفات شهرداری از جمله این حمایت‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر 62530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.