برنامه‌ریزی وزارت اقتصاد برای آشنایی دانشجویان با مسائل اجرایی حوزه اقتصادی

رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد، هدف از دوره کارورزی برای شرکت‌کنندگان در دوره مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی را آشنایی فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران شرکت‌کننده در این دوره با مسائل اجرایی و فرایندهای تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) «جواد توکلی» در مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی، با اشاره به جزئیات این دوره اظهار کرد: این دوره برای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره ۸۰۰ نفر از سراسر کشور ثبت‌نام کردند که از این افراد ۱۰۰ نفر پذیرش شدند، افزود: از میان این ۱۰۰ نفر، ۹۵ نفر در دوره شرکت کردند و در طول دوره هم پنج نفر از تعداد افراد کاسته شد.

رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد تصریح کرد: تا چند روز آینده دوره کارورزی برگزار می‌شود و افراد به صورت عملی با فرایند تصمیم‌گیری و امور اجرایی در حوزه اقتصادی آشنا خواهند شد.

توکلی با بیان اینکه هدف ما از اجرای این دوره آموزش و پژوهش مسئله‌محور است، گفت: به‌عبارت دیگر هدف ما شکل‌گیری پژوهشی مسئولیت محور بود تا بتوانیم به تربیت نیروی انسانی علمی موردنیاز وزارت اقتصاد کمک کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، حمایت جدی از پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هدف دیگر ما بود تا تا آن‌ها بتوانند به حل مسائل اقتصادی کشور، به خصوص مسائل حوزه وزارت اقتصاد کمک کنند.

کد خبر 591577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.