واگذاری اراضی شهرک‌های مشاغل یزد با هماهنگی اصناف

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد با اشاره به اقدامات شهرداری برای خروج مشاغل مزاحم شهری از نقاط مسکونی این شهر، گفت: واگذاری اراضی شهرک‌های مشاغل با هماهنگی اصناف انجام می‌شود.

محمد صفدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که همیشه مورد اعتراض شهروندان قرار می‌گیرد، وجود بعضی از مشاغل مزاحم شهری است.

وی با بیان اینکه مزاحمت این مشاغل در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به لزوم تأمین آرامش و امنیت و رفاه برای عموم شهروندان، یکی از فعالیت‌های شهرداری، ساماندهی این‌گونه مشاغل است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد با اشاره به واگذاری زمین به بعضی مشاغل برای خروج از داخل نقاط مسکونی، افزود: تاکنون شهرک‌های تخصصی برای برخی مشاغل از جمله چوب و سنگ در خارج از شهر یزد ایجاد شده است و واگذاری این زمین‌ها نه تنها از سوی شهروندان با استقبال و حمایت خوبی روبه‌رو شده است، بلکه صاحبان این مشاغل نیز استقبال بسیار خوبی از آن کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع از مشاغل که مشمول بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باشند باید از محدوده مسکونی بیرون برده شوند گفت: واگذاری ۳۶ هکتار از اراضی جنب شهرک یکی از اقداماتی است که برای تحقق این منظور انجام شده است.

صفدرپور با بیان اینکه شهرداری یزد عملیات آماده‌سازی این شهرک‌ها را انجام می‌دهد در ارتباط با فهرست اقدامات شهرداری در این حوزه گفت: سنگ جدول، زیرسازی، آسفالت، موزائیک پیاده‌رو، برق، آب و گاز مشمول طرح آماده‌سازی می‌شود و این امور همزمان با واگذاری از طریق شهرداری صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری تمام این زمین‌ها با همکاری اتحادیه صورت می‌گیرد و علاوه بر آن کسانی که مشمول بند ۲۰ در سال‌های گذشته شده باشند نیز می‌توانند اقدام به درخواست گرفتن زمین کنند.

کد خبر 583294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.