تامین قطار، بزرگترین چالش متروی قم است

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با اشاره به تست گرم خط یک متروی این کلان‌شهر، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش متروی قم، تأمین قطار است که این موضوع در حیطه وظایف دولت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدامید خداشناس پیرامون زمان بهره‌برداری و راه‌اندازی نخستین خط متروی قم، اظهار کرد: در این ارتباط نمی‌توان وعده قطعی داد؛ چراکه مردم توقع دارند هنگامی‌که برای افتتاح و بهره‌برداری از یک پروژه زمان تعیین می‌شود، این وعده در موعد مقرر تحقق یابد.

وی با بیان اینکه خط یک متروی قم آماده تست گرم است، اما تأمین نبودن قطار به بزرگترین چالش تبدیل شده است، ادامه داد: احداث عملیات ساختمانی خط‌ها، ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات از جمله وظایف اصلی سازمان قطاری شهری قم است و شش کیلومتر مسیر خط یک کامل ریل‌گذاری شده است.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه با اشاره به مشکلات پیش‌روی بهره‌برداری از خط یک متروی این کلان‌شهر، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی که در سال‌های اخیر شدت گرفته است و تورمی که بارها در یک سال اتفاق می‌افتد، با تدبیر لازم موفق به تأمین و نصب اقلام مورد نیاز متروی قم شدیم.

خداشناس افزود: انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر قطار پروژه متروی قم را تأمین کند تا بتوانیم با راه‌اندازی خط یک متروی قم، یک گام دیگر به عملیاتی شدن کل پروژه نزدیک شویم، زیرا پس از انجام تست، حداقل یک بازه زمانی پنج ماهه نیاز است تا نواقص خطوط برطرف شود.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: حجم بالایی از قطارهایی متروی کشور از چین تأمین می‌شوند و قطارهای اروپایی برای ما گران‌تر خواهد بود، البته بحث تحریم‌ها نیز مانع خرید قطار مترو از کشورهای اروپایی است، زیرا اگر بخواهیم از کشورهای اروپایی قطار تأمین کنیم این امر به‌صورت مستقیم میسر نخواهد بود و باید از کشورهای واسطه صورت گیرد که بی‌شک گران‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: رایزنی‌ها برای تأمین قطار از متروی تهران در حال انجام است و اگرچه خط یک مترو آماده تست است، اما با این‌حال تلاش عوامل و کارشناسان مترو بر این است با تکمیل بهتر این خط، مشکلات هنگام تست را به حداقل ممکن برسانند.

کد خبر 582975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.