لزوم برنامه‌ریزی برای شهر دوستدار کودک در تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید موضوع شهر دوستدار کودک به صورت جدی پیگیری شود و در این راستا، لازم است تا اواسط سال ۱۴۰۱ برنامه‌های لازم اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کودکان عامل پیوند نسل‌های گذشته و آینده در هر جامعه هستند؛ انتقال سنت‌ها، فرهنگ‌ها، اعتقادات، باورها و پیشینه‌های هویت‌بخش و اصلاح محیط اجتماعی در هر جامعه از طریق کودکان میسر می‌شود. در این راستا مدیریت شهری نیز باید اقداماتی را انجام دهد تا شهر را به شهر دوستدار کودک تبدیل کند.

«حکیمه غفوری» در این خصوص اظهار کرد: باید موضوع شهر دوستدار کودک به صورت جدی پیگیری شود و در این راستا، لازم است تا اواسط سال ۱۴۰۱ برنامه‌های لازم اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: اگر قرار است شورای اسلامی شهر درخصوص شهر دوستدار کودک، اساسنامه‌ای تدوین کند، آماده این اقدام هستیم؛ اما اگر قرار باشد سازمان مربوطه اساسنامه شورای اسلامی شهر را رد کند، بهتر است رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام و تکلیف مشخص شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای نوروز سال ۱۴۰۱، افزود: به نظر می‌رسد در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر، برنامه‌های فرهنگی اندکی تدوین شده که بهتر است در این محلات که تراکم جمعیتی بسیار بالا است، بیشترین برنامه‌های فرهنگی اجرا شود. ساعت برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم بتوانند بهترین استفاده را از این برنامه‌ها ببرند.

کد خبر 561392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.