حاج حسین خرازی در طراحی عملیات بی‌نظیر بود

یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: برخی معتقد هستند که حاج حسین خرازی در طراحی عملیات بی‌نظیر است زیرا او فردی مقتدر بود.

محمد رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شخصیت شهید حسین خرازی اظهار کرد: شخصیت حاج حسین خرازی حاصل رشد و نمو در انقلاب بود، وقتی که سپاه تشکیل شد او یکی از نیروهای سپاه و مسئول اسلحه‌خانه شد و سپس به جنوب کشور و دارخوین رفت و در جبهه محمدیه و سلمانیه حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: از سی‌ویکم شهریور ۵۹ تا مهرماه ۶۰، حسین خرازی فرمانده مقتدر سپاه اسلام و مورد تأیید محسن رضایی و دیگر فرماندهان آن زمان بود، برخی عنوان می‌کردند حاج حسین در طراحی عملیات جنگ بی‌نظیر است زیرا وی فردی مقتدر در طراحی بود و نقشه‌ها و ایده‌های زیبا و جالبی را طرح‌ریزی می‌کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه محسن رضایی که در دوران دفاع مقدس فرمانده سپاه بود نظرات حسین خرازی را پذیرا بود، تصریح کرد: شهید خرازی از نظر اخلاقی در قلب رزمندگان، بسیجیان، سپاه و لشکر امام حسین (ع) و دیگر لشکرهای کشور جای داشت.

وی اضافه کرد: حاج حسین به گونه‌ای در قلب رزمندگان جای داشت که هرزمان عملیاتی آغاز می‌شد و او فرمان می‌داد، رزمندگان و نیروهای لشکر امام حسین (ع) با تمام قوا و با میل خود می‌جنگیدند. زمانی که یکی از فرماندهان شهید می‌شد، شهید خرازی که شیر میدان جنگ بود، گویی کمرش می‌شکست.

رئیسی افزود: شهید خرازی عملیات‌هایی از جمله حصر آبادان، دارخوین، خط شیر، شرق کارون و فیاضیه آبادان و طریق‌القدس را فرماندهی کرد، همچنین نقش لشکر امام حسین (ع) به فرماندهی حاج حسین در عملیات فتح‌المبین پررنگ بود.

وی با بیان اینکه ابعاد نظامی و اخلاق معنوی حاج حسین لشکر را هدایت می‌کرد، گفت: حاج حسین در عملیات خیبر یک دست خود را از دست داد و برای دفاع از ولایت‌خواهان به جبهه بازگشت و آن زمان با یک دست در جبهه‌، لشکر امام حسین (ع) را برای نبرد با دشمن هدایت می‌کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حاج حسین در زمان عملیات هم به فکر تأمین غذای نیروها بود. هشتم اسفندماه ۶۵ بر روی تپه‌ای حوالی پل وحدت که مرکز فرماندهی بود، ایستاد و دشت شلمچه را نظاره کرد که گلوله دشمن به وی اصابت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی یادآور شد: در خصوص فرماندهی حسین خرازی تنها می‌توان گفت حسین به خدا وصل شده بود و شاید خیلی‌ها نتوانستند این گونه متصل شوند. پشتیبان و راهنمای شهید خرازی در طول هشت سال دفاع مقدس، خدا و امام زمان (عج) بود.

کد خبر 558153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.