علت حذف تراموا از بودجه ۱۴۰۱ اصفهان چیست؟/ مجلس پیگیر حمایت دولت از حمل‌ونقل شهری باشد

شهردار اصفهان گفت: مطالعات احداث خط تراموا کامل نبود و کارشناسان درباره آن به اجماع نرسیده‌اند، بنابراین بهتر است در تخصیص بودجه حوزه حمل‌ونقل تمرکز روی توسعه قطار شهری باشد.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تقدیر مدیران شهری از کارکنان حوزه حمل‌ونقل شهرداری اصفهان، اظهار کرد: روز حمل‌ونقل بهانه‌ای شد تا از کسانی که به نحوی درگیر حمل‌ونقل شهری هستند، تقدیر کنیم.

وی افزود: بامداد روز گذشته پیش از نماز صبح همراه با رانندگان اتوبوسرانی صبحانه خوردیم، سپس در تعمیرگاه اتوبوسرانی و مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین حضور یافته و از نزدیک مشکلات این بخش‌ها را رصد کردیم.

شهردار اصفهان تقدیر از رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های بین‌شهری در پایانه کاوه، کارکنان خط یک مترو اصفهان از ایستگاه کاوه تا امام حسین (ع) و مرکز کنترل ترافیک را دیگر بخش‌های مراسم تقدیر مدیران شهری اعلام و تصریح کرد: امیدوارم با کمک تمام کسانی که در حمل‌ونقل شهری مؤثر هستند بتوانیم شرایط تردد شهروندان را تسهیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از زبان مردم از زحماتی که در حوزه حمل‌ونقل کشیده می‌شود و از زبان فعالان این حوزه از مردمی که در عرصه‌های مختلف مانند نگهداری شایسته وسایل حمل‌ونقل عمومی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام می‌ورزند، تقدیر می‌کنم و آرزومندم که شرایط زندگی در اصفهان برای همه ما بهتر شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید تمام ظرفیت این ناوگان در شهر آماده و تجهیز باشد تا در نتیجه آن آلایندگی مربوط به حمل‌ونقل کاهش پیدا کند.

وی گفت: علاوه بر لزوم به‌روزرسانی امکانات سخت‌افزاری، رسیدگی به رانندگانی که در طول روز به مردم جامعه خدمت می‌کنند را به خود لازم می‌دانیم و معتقدیم این افراد باید امنیت خاطر و آرامش داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: بخشی از حمایت‌ها به معیشت رانندگان بازمی‌گردد لذا باید برای بهبود آن سعی کنیم که در این خصوص با نمایندگان آن‌ها گفت‌وگو شد و قول ارتقای وضعیتشان را در حد توان شرکت اتوبوسرانی داده‌ایم.

وی اظهار کرد: کمک‌های دولتی به شهرداری برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی از چند سال پیش متوقف شده است و در لایحه بودجه سال آینده کشور نیز هیئت دولت تبصره‌هایی که می‌توانستیم برای بهبود حمل‌ونقل از آن استفاده کنیم را حذف کردند.

قاسم‌زاده گفت: اگر این شرایط در لایحه بودجه اصلاح نشده، باید پیگیری شود و نمایندگان تبصره‌های مربوطه را برگردانند، زیرا از زمانی که کمک‌های دولتی قطع شد، تمام کلانشهرها برای تأمین اتوبوس دچار مشکل جدی هستند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت اتوبوس به شدت افزایش یافته و کمک دولت نیز قطع شده بنابراین فشار مضاعف به شهرداری‌ها وارد است، گفت: با طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار بود مابه‌التفاوت آن صرف حمل‌ونقل عمومی شود که بخشی از آن درون‌شهری است بدین سبب امیدواریم مساعدت‌های قبلی بازگردانده شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی درباره چرایی حذف تراموا از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، گفت: پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان از سال‌های گذشته شروع شده و منابع مالی محدود شهرداری درگیر آن است، بنابراین نیاز داریم هرچه سریع‌تر منابع موردنیاز خط دو مترو تأمین شود.

وی ادامه داد: وقتی منابع میان نقاط مختلف توزیع شود طول مدت پروژه افزایش یافته، بهره‌وری کمتر شده و منابع مالی به نحو مطلوب مصرف نمی‌شود، لذا در بودجه سال آینده ردیفی برای تراموا اختصاص نمی‌یابد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: از سوی دیگر مطالعات احداث خط تراموا کامل نبود و کارشناسان درباره آن به اجماع نرسیده‌اند بنابراین بهتر است در تخصیص بودجه حوزه حمل‌ونقل تمرکز روی توسعه قطار شهری باشد.

کد خبر 542321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.