ورود TBM به پنجمین ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

دستگاه حفار تی.بی.ام تونل خط دو قطار شهری اصفهان صبح امروز _چهارشنبه ۱۷ آذرماه_ با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به ایستگاه لاله رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، دستگاه حفار (تی بی ام) تونل شرقی خط دو قطار شهری اصفهان از جبهه شمال شرقی با حفاری حدود هشت و نیم کیلومتر به ایستگاه لاله رسید.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های متروی شاهد و میدان قدس نیز در حال ساخت است، افزود: حفاری تونل از جبهه غربی با یک دستگاه حفار به قطر ۹.۵ متر آغاز شده و تاکنون حفاری حدود ۲۵۰ متر از تونل نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: طبق برنامه مقرر بود با رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه تکمیل شده باشد که خوشبختانه ایستگاه لاله به عنوان پنجمین ایستگاه خط ۲ مترو تکمیل شده است؛ در جبهه غربی خط ۲ مترو نیز عملیات احداث ایستگاه‌های شهید خرازی، چارسوق، خلجا، امام حسین (ع) و فلسطین نیز فعال شده است تا این رویه انجام گیرد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه خط ۲ متروی اصفهان به طول ۱۴.۵ کیلومتر دارای ۱۶ ایستگاه است، اضافه کرد: از ۱۶ ایستگاه خط دو، ۱۳ ایستگاه در دست احداث است و سه ایستگاهی که در فاز چهارم خط دو قرار دارد، شامل ایستگاه امام علی (ع)، حافظ و چهارراه ابن‌سینا است که منابع مالی آن تأمین شده و با عقد قرارداد به پیمانکار تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴ درصد از کل سازه و ساختار خط ۲ متروی طی دو سال و نیم گذشته تکمیل شده است که این اقدام برای اصفهان یک برند و رکورد کشوری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در این دوره مدیریت شهری، عملیات احداث خط ۲ مترو را تکمیل کنیم.

کد خبر 540576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.