نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک ایران و لبنان

دو کارشناسی مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و لبنان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران در شرایطی که تا دقیقه ۹۰ از لبنان با یک گل عقب بود، در وقت‌های تلف شده دو گل به ثمر رساند تا با بردی دراماتیک از جهنم بیروت به سلامت گذر کند. شاگردان اسکوچیچ با این برد ۱۳ امتیازی شدند و بالاتر از کره‌جنوبی، صدرنشین ماندند. قضاوت این مسابقه را عبدالرحمان ابراهیم جاسم قطری عهده‌دار بود و روز آسانی را سپری کرد. این مسابقه اگر چه آبستن صحنه‌های مشکوک زیادی نبود اما روندی پیدا کرد که تنش‌های آخر بازی را افزایش داد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل عجیب لبنان؛ توپ از زمین خارج نشد؟

سلیمانی: تلویزیون لبنان صحنه‌های خوبی را از این گل نشان نداد و متوجه نشدیم چه رخ داده است.

رودنیل: VAR با ۳۶ دوربین معنا پیدا می‌کند و داور باید صحنه را بازبینی کند. شما دیدید که اصلاً مشخص نبود توپ بیرون رفته و به داخل آمده یا نه ولی بیرانوند هم دروزابان بی‌تجربه‌ای نیست که توپ را ول کند و قبل از آن دستش را بالا برد.

گل اول ایران

داور قطری روی صحنه گل تساوی ایران صحنه را به منظور آفساید بازبینی کرد اما در نهایت اعلام کرد آزمون در موقعیتی سالم دروازه لبنان را گشوده است.

رودنیل: گل اول به هیچ وجه آفساید نبود.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: کارت زردهایی که داور به بازیکنان ما داد انصافاً صحیح بودند ولی چند کارت دیگر می‌توانست به بازیکنان دیگر بدهد. او به لبنانی‌ها اجازه داد به راحتی در مصدومیت وقفه انداخته و آرام بازیکن مصدوم را مداوا یا از زمین خارج کنند. تصویر برداری نیز بسیار اشتباه بود و چند برخورد در محوطه و هند دقیقه ۴۳ در میانه زمین را نشان نداد. دقیقه ۶۷ نیز به اشتباه آفساید قلی زاده را گرفت در حالی که او از نقطه‌ای درون آفساید حرکت نکرده بود. همانطور که قبلاً هم گفتم، دیدید که داور عرب با بازیکنان حرف می‌زد اگر چه قضاوتش ایرادی نداشت اما فکر می‌کنم از نظر روانی روی بازیکنان ایران تأثیر گذار بود.

سلیمانی: جاسم قطری قضاوت خوبی داشت اما اتفاق خاصی هم نیافتاد که بتوانیم او را ارزیابی کنیم. اخطاری که در نیمه دوم به جهانبخش داد به نظرم سخت‌گیرانه بوده و خطا طوری نبود که نیازی به کارت زرد باشد. خطایی کنار خط طولی زمین و در یک متری کمک داور اتفاق افتاد که اعتقاد به خطا نداشت اما اعلام نکرد که صادق محرمی با اعتراض به آن، کارت گرفت.

کد خبر 534768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.