۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
رشد ۲۷۵ درصدی واردات به گمرک اصفهان

خبرگزاری ایمنا: سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان گفت: در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۸۱ هزار و ۵۳۲ تن کالا به ارزش ۶۵۲ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار وارد گمرک استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد کاهش و لحاظ ارزش ۲۷۵ درصد رشد داشته است.

فرود عسگری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص عمده‌ترین کالاهای وارداتی به گمرک استان اصفهان طی ۷ ماهه سال‌جاری، اظهار داشت: شمش طلا با ۴۶۳ ميليون و ۹۶۹ هزار دلار بیشترین کالای وارداتی به گمرک اصفهان است.
وی افزود: واردات ماشين‌آلات صنعتي با ۸۰ ميليون و ۲۴۴ هزار دلار و آهن‌آلات و فولاد به میزان ۱۹ ميليون و ۱۶۰ هزار دلار از دیگر کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان است.
سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان، کشور امارات متحده عربي را با ۴۸۴ ميليون و ۸۳۳ هزار دلار عمده‌ترين صادركننده كالا به مقصد این گمرك عنوان کرد و بیان داشت: کشورهای ايتاليا با ۳۳ ميليون ۷۳۰ هزار دلار و آلمان با ۳۰ ميليون و ۵ هزار دلار در ردیف‌های دوم و سوم واردات کالا قرار دارند.
وی با بیان این‌که در هفت ماهه ابتداي سال‌جاری تشريفات صادرات از اداره كل گمرك استان اصفهان ۴۸۸ هزار و ۶۷۱ تن کالا بوده است، گفت: ازرش این کالاهای صادراتی ۷۶۵ میلیون و ۴۲۳ هزار دلار بوده است.
عسگری ادامه داد: صادارت کالاها از گمرک استان اصفهان به مقصد کشورها در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۱ درصد كاهش و از حيث ارزش ۴۷ درصد افزايش داشته است.
وی بخش صنعتی و شیمیایی را از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک استان اصفهان در ۷ ماهه نخست سال‌جاری، بیان کرد و اظهار داشت: این کالاها از نظر وزن ۹۶ درصد و از لحاظ ارزش ۵۵ درصد صادارت را به خود اختصاص دادند.
سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان، فرش دستبافت و مصنوعات گران‌بها( طلا و نقره) و سایر صنایع دستی را با ۴۱ درصد در رتبه دوم صادارت کالا از این گمرک دانست و افزود: ارزش این کالاها به ميزان ۳۱۳ ميليون و ۲۱۰ هزار دلار بوده است.
وی با بیان این‌که از گمرک استان اصفهان در هفت ماهه سال‌جاری، ۱۹۱ نوع کالا به ۵۶ کشور جهان صادر شده است، تصریح کرد: ۷۹ درصد از كل صادرات گمركات اصفهان طي اين مدت به سه كشور، امارات متحده عربي، افغانستان و عراق بوده است.
عسگری بیان داشت: کشور امارات متحده عربي با ۳۳۳ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار کالا از طریق گمرک اصفهان جایگاه نخست را در بین این کشورها به خود اختصاص داده است. 
وی کشور افغانستان را با وارد کردن ۱۴۴ میلیون و ۲۹۳ هزار دلار در ردیف دوم بیان کرد و ادامه داد: عراق با ۱۲۴ میلیون و ۸۰۲ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.
سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: مصنوعات طلا و نقره با ۲۷۴ ميليون و ۹۸۷ هزار دلار، آهن‌آلات و فولاد با ۱۶۰ ميليون و ۲۶۴ هزار دلار و فرش ماشيني با ۸۴ ميليون و ۴۸۲ هزار دلار عمدترين اقلام صادراتي گمركات این استان بوده است.
وی گفت: اداره كل گمرك اصفهان با دارا بودن ۱۲۰ كارمند رسمي، پيماني و قراردادي در هفت ماهه ابتداي سال ۱۳۹۰ درآمدي معادل ۵۰۳ میلیارد و ۳۱۴ ميليون ريال وصول و به خزانه واريز کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۵۷ درصد رشد داشته است.
عسگری با اشاره به این‌که در هفت ماهه نخست امسال ۸۴۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال در واحد قضایی استان اصفهان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: این پرونده‌ها از حيث تعداد ۳ درصد و از نظر ارزش ۱۰ درصد كاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
کد خبر 46948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.