سید احمد حسینینیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان برای رسیدن به گام دوم شهر دوستدار کودک بر اساس آئیننامه ابلاغ شده، برنامه اجرایی مرتبط به شورای اسلامی شهر ارائه شد و پس از بررسی و تصویب به وزارت کشور و یونیسف ارسال شد.
وی با بیان اینکه برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک ۱۰ هدف، ۱۷ راهبرد و ۹۳ برنامه اجرایی را دنبال میکند، افزود: از جمله اهداف برنامه شامل ایجاد محیط مناسب برای رشد سالم کودکان، افزایش فرصتهای بازی و سرگرمی، مشارکت گسترده شهروندان در بخش کودکان، افزایش احساس امنیت، توجه به نیازها و اولویت کودکان، افزایش تعاملات اجتماعی بین نسلی و ارتباط کودکان و خانوادهها با جامعه محلی و در واقع موضوع فرصتهای برابر برای کودکان در دو گروه جنسی، قومی و حتی کودکان دارای معلولیت با شرایط خاص، افزایش ایمنی، آگاهی و مسئولیتپذیری خانوادهها و کودکان همچنین افزایش فرصتهای رفاه و آیندهنگری برای کودکان است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: این اهداف مصوب به وزارت کشور ارسال شد و پایان سال گذشته بر مبنای اصلاحات مرتبط با تهیه اطلس کودکان و احصای سنجش وضعیت کودکان اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهر مورد بازنگری قرار گرفت و ارائه پیشنویس دریافت نشان شهر دوستدار کودک در یونیسف و وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان با عبور موفقیتآمیز از مرحله پایلوت در مرحله دریافت لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک قرار گرفته است، اظهار کرد: دریافت نشان و برند شهر دوستدار کودک یونیسف صرفاً زمانی صورت میگیرد که شهر مورد نظر چرخه دریافت عنوان شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیتآمیز تکمیل کرده باشد که شامل سه مرحله پایلوت، دریافت نشان کاندیداتوری و پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک است.
حسینینیا خاطرنشان کرد: اصفهان نخستین شهر کشور است که با تدوین گزارش وضعیت سنجی و با ایجاد ساختار حقوقی مناسب، زمینه همافزایی و یکپارچگی میان دولت و سایر ذینفعان از جمله نهادهای مدنی، بخش خصوصی، دانشگاهها، رسانهها و سازمانهای مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است.
وی افزود: در شهر اصفهان با تقویت مشارکت کودکان، شفاف سازی فرآیند ایجاد شهر دوستدار کودک در تمامی مراحل ارزیابی یکپارچه، تدوین اهداف، اجرا و نظارت، تعیین شاخصهای شهر دوستدار کودک مورد تأیید یونیسف، برنامه اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک و ابزارهای پایش آن با مشارکت کودکان و تمامی ذینفعان حوزه کودک تدوین و به تصویب مراجع ذیصلاح رسیده است.
نظر شما