از کل‌کل‌های فوتبالی تا بررسی حادثه تروریستی زاهدان

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند، اما اعتراض به قاچاق گوشت، افزایش قیمتها و درخواست برای بررسی سریعتر عوامل رخداد حادثه تروریستی زاهدان مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت برای بررسی سریع و دقیق بودجه ۱۳۹۸، از شنبه تا پنجشنبه، هر روز جلسه داشت. در این راستا روز دوشنبه-۲۹ بهمن- نمایندگان در جلسه علنی مجلس در قالب جزئیات لایحه بودجه سال۹۸ کل کشور به بررسی بودجه تیم‌های ورزشی پرداختند.

فعلا که سپاهان قهرمان است

بندالحاقی ۱- وزارت ورزش و جوانان را مکلف می‌کند با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کند. نادر قاضی‌پور در جریان بررسی این بند گفت: استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران بسیاری هستند، اما طرفداران‌شان به طرفداران تراکتور نمی‌رسد. حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در پاسخ به قاضی‌پور گفت: ضمن احترام به آقای قاضی‌پور و مردم تبریز فعلا سپاهان قهرمان است. در ادامه حسن کامران، دیگر نماینده اصفهان گفت مثل اینکه در دولت لپ‌سرخی زیاد است.

عربستان در خصوص خروج دام از کشور دخالت دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصرروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۹۵ در خصوص بند ۸ اصل ۴۴ بیان کرد: این تذکر در خصوص جلوگیری از سلطه خارج بر اقتصاد کشور است. اکنون عده‌ای در حال غارت کردن دام سبک و سنگین کشور هستند. هم اکنون صدها قایق و لنج شبانه دام را از بنادر جنوبی از کشور خارج می‌کنند. همچنین دام‌های سنگین از طریق مرزهای دیگر غربی از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: در جای جای کشور در روستاها و شهرها دلالان با پرداخت پول‌های هنگفت و با قیمت‌های بالا دام‌ها را خریداری می‌کنند و از کشور خارج می‌کنند. آقای مطهری خواهش می‌کنم از نیروی انتظامی، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی بخواهید جلوی این غارتی که اکنون انجام می‌شود را بگیرند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: این افراد در جای جای کشور با پول‌های بزرگ این دام‌ها را خریداری کرده و از کشور خارج می‌کنند. شنیده می‌شود عربستان در اختیار برخی افراد پول قرار داده که دام را از داخل کشور خریداری کند و از کشور خارج کند حتماً باید در این خصوص جلسه‌ای گذاشته شود.

علی مطهری رییس وقت جلسه علنی مجلس در پاسخ به اظهارات این عضو فراکسیون ولایی مجلس بیان کرد: چشم، این موضوع را در هیئت رئیسه بحث می‌کنیم؛ اظهارات طرف مقابل هم باید شنیده شود

پیشنهاد نامگذاری ۲۴ بهمن به نام «روز مرزبانان»

حسینعلی حاجی دلیگانی، همچنین در جلسه علنی صبح روز دوشنبه مجلس در اظهاراتی با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی اخیر خاش به زاهدان گفت: پیشنهاد می‌کنم روز ۲۴ بهمن روز شهادت این مرزبانان به عنوان «روز مرزبانان» نامگذاری شود.

وی همچنین از مردم اصفهان به خاطر تشییع میلیونی پیکر شهدای حادثه تروریستی اخیر در این شهر قدردانی کرد.

برای افزایش قیمت گوشت در مجلس جلسه‌ای برگزار شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه-۳۰ بهمن- مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند ۱ اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: تذکر من در خصوص تامین نیازهای اساسی مردم مانند مسکن، خوراک و پوشاک است. صبح هم در جلسه امروز قبل از رسمی شدن این موضوع را بیان کردم. آقای مطهری عنایت کنید قیمت‌ها مانند قیمت گوشت در حال افزایش است. باید یک جلسه‌ای در این خصوص فردا صبح قبل از اینکه جلسه علنی مجلس آغاز شود برگزار کنیم و بنشینیم در این خصوص گفت‌وگویی داشته باشیم.

علی مطهری رئیس وقت جلسه علنی مجلس در پاسخ به اظهارات وی بیان کرد: این موضوع خلاف آئین‌نامه است. تا زمانی که در حال بررسی بودجه هستیم نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم

کمیسیون امنیت ملی حادثه تروریستی زاهدان را بررسی و اعلام نتیجه کند

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه-۱ اسفند- ضمن گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی به این موضوع رسیدگی و هرچه سریع‌تر نتیجه را به نمایندگان اعلام کند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور

یکشنبه-۲۸ بهمن

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به رییس جمهور: اعتبار مصوب برای بخشودگی سود کارمزد و جرایم وام‌های سررسیده شده کشاورزان فقط برای ده درصد کشاورزان کفایت می‌کند مابقی چه کنند.

 به وزیر کار: چرا سازمان تأمین اجتماعی از پذیرش سوابق و انتقال بیمه‌ای بیمه گذاران صندوق روستاییان و عشایری صندوق تأمین اجتماعی امتناع می‌کند؟

چهارشنبه-۱ اسفند

عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نائین به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت افزایش بی رویه قیمت محصولات و عدم نظارت چیست؟

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص ثبت نام خودرو با ۵ درصد زیر قیمت که نشان از ضعف و ناتوانی این وزارتخانه در مدیریت بازار و عدم کنترل دلالان خودرو دارد.

کد خبر 368348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.