عنابی‌ها فاتح نبرد سیاسی/ سعودی‌ها حریف ژاپن شدند

تیم ملی قطر با پیروزی برابر عربستان این تیم را به نبرد سخت با ژاپن فرستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام ملت‌های آسیا امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های عربستان و قطر در ورزشگاه زاید اسپرت سیتی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر قطر به پایان رسید.

گروه E جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های عربستان و قطر

گل‌ها: المعز علی (دقایق ۴۵ و ۸۰) برای قطر

عربستان: محمد العویس، محمد آل فتیل، علی هادی البلیهی، محمد البریک، حمدان الشمرانی، عبدالله عطیف(۷۸- نوح الموسی)، عبدالرحمن غریب(۶۱- محمد الصیعری)، حسین المقهوی، هتان باهبری، یحیی الشهری و فهد المولد(۷۵- ایمن الخلیف)

سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

قطر: سعد الشیب، بسام الراوی، طارق سلمان، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، عاصم عمر مادیبو(۶۹- سالم الهاجری)، عبدالعزیز حاتم، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس(۷۲- کریم بوضیاف)، اکرم حسن عفیف و المعز علی(۸۳- احمد علاءالدین)

سرمربی: فلیکس سانچز

این دیدار که به نوعی به دیدار تعیین کننده صدرنشین این گروه بدل شده بود را عربستان بهتر آغاز کرد و در ۲۰ دقیقه ابتدایی برتری نسبی داشت اما قطر که برای صدرنشینی در پایان مرحله گروهی تنها نیاز به یک تساوی داشت رفته رفته بر بازی سوار شد و در دقیقه ۴۱ صاحب یک ضربه پنالتی شد اما این پنالتی توسط حسن الهیدوس از دست رفت. این اما پایان کار در نیمه نخست نبود و در دقیقه ۴۵ المعز علی بالاخره قطر را پیش انداخت تا عنابی‌ها نیمه نخست را به نفع خود به پایان برسانند.

در نیمه دوم عربستان برای جبران گل خورده وارد زمین شد اما باز هم این قطر بود که بهتر از حریف کار کرد. قطر روی یک کرنر در دقیقه ۶۵ به گل رسیدند اما داور مسابقه در تصمیمی عجیب این گل را نپذیرفت و خطای هند مهاجم قطر را گرفت. مانند نیمه نخست اما قطر باز هم پا پس نکشید و در دقیقه ۸۰ روی یک کرنر از سمت راست مجدداً با ضربه سر المعز علی به گل رسیدند تا دیگر کار عربستان در سیاسی‌ترین بازی جام ملت‌های این دوره تمام شود.

بدین ترتیب قطر با ۹ امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد و در مرحله بعد حریف عراق خواهد بود. در سوی دیگر اما عربستان کار سخت‌تری دارد و در مرحله یک هشتم نهایی حریف ژاپن شد.

کد خبر 364899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.