جمالی ن‍ژاد: حال کلانشهرهای ما خوب نیست

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: ترافیک، الودگی هوا و عوامل دیگر از جمله مواردی است که موجب شده تا کلان شهرها حال مناسبی نداشته باشند.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در مراسم اختتامیه همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی گفت:‌مهندسان نقش مهمی در آبادانی شهرها و روستاهای کشور دارند و در این شرایط سخت اقتصادی فعالیت عمرانی به شدت حساس است.

وی افزود:کلان شهرهای ما حالشان خوب نیست ترافیک، الودگی هوا و عوامل دیگر از جمله مواردی است که موجب شده تا کلان شهرها حال مناسبی نداشته باشند.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: ایفای نقش در هویت شهری موجب بحران زدایی از هویت کنونی کلان شهرها می شود چنانچه شهرهای کوچک و روستاها کمتر دچار خدشه در هویت شهری شده اند.

معاون عمرانی وزارت کشور یادآورد شد: ما در 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و باید روی شهر اسلامی کار شود، باید معماری ایران اسلامی مورد توجه معماران و مهندسان ما قرار گیرد و به جریان بیفتد.

وی افزود:امروزه شاهد زوال هویت گذشته در بسیاری از شهرها هستیم پس تمام دغدغه ما باید نرم افزار عمرانی باشد. نباید بخش های عمرانی فقط مربوط به حوزه سخت افزار باشد و باید روح مذهبی حاکم بر جامعه تقویت شود.

جمالی ن‍ژاد در پایان گفت: در حوزه های عمرانی باید شهرها را از طریق ایجاد یک روح جدید در آنها نجات دهیم. یزد ثبت میراث جهانی شد اما به دلیل اقداماتی که نکرده است و نه به دلیل اقداماتی که کرده است. اقداماتی که ما کردیم نه تنها هویت را بازنگردانده بلکه در بسیاری از موارد به هویت ما خدشه وارد کرده است. باید معماری هوشمندانه را در اصفهان با رویکرد حفاظت محور جلو ببریم. باید بروکراسی اداری در ساخت و ساز کاهش پیدا کند و اقدامات عمرانی بیشتری انجام بگیرد.

کد خبر 364898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.