۳۷ ضربه شلاق برای رییس شورای شهر یزد!

غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد به دلیل استفاده از واژه "تندرو" برای شاکی پرونده سپنتا نیکنام به تحمل ۳۷ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

ونوس عاملی، رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تایید محکومیت قضایی برای غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: شاکی این پرونده فردی بازنشسته بوده که این فرد شاکی پرونده سپنتا نیکنام نیز بوده است.

وی افزود: رییس شورای اسلامی شهر یزد در زمانی که سپنتا نیکنام در حالت تعلیق بود جایی اعلام کرده‌اند که فردی تندرو از این عضو شورای شهر شکایت کرده و این فرد به دلیل استفاده از  این واژه با عنوان توهین و نشر اکاذیب از آقای سفید در مراجع قضایی شکایت کرده است.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد افزود: حکم صادر شده برای آقای سفید ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی است که البته این حکم بدوی بوده و هنوز آقای سفید بر روی آن اعلام اعتراض نکرده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که لفظ تندرو یک منش سیاسی است و در میدان سیاسی به عنوان یک لفظ استفاده می‌شود و نمی‌دانیم توجیه صدور این حکم چیست؟

عاملی گفت: اجرای این حکم به دلیل کبر سن آقای سفید به مدت یک سال به صورت تعلیق است، اما پرونده همچنان مفتوح است تا در صورت تکرار توهین این حکم تشدید شود.

کد خبر 364469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.