معاینه فنی خودروها با دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود

دبیر ستاد معاینه فنی شهرداری اصفهان گفت: از یک میلیون خودرو در سطح شهر اصفهان ۶۰۰ هزار خودرو، مشمول معاینه فنی است و ۴۰۰ هزار خودرو معافیت فنی یک ساله و چهار ساله را طبق قانون دارد.

جمشید جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی مشمول معاینه فنی، سالیانه تنها ۱۵۰ هزار خودرو گواهی معاینه فنی دریافت می‌کنند؛ ۲۰۰ هزار خودرو از شهرهای اطراف گواهی معاینه فنی را دریافت کرده‌اند و در حال تردد در سطح شهر هستند و ۲۵۰ هزار خودرو در حال حاضر معاینه فنی ندارند.

وی افزود: تا مهرماه امسال نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه خودرو برای دریافت معاینه فنی به مراکز شهرداری مراجعه و گواهی معاینه فنی خود را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد معاینه فنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فرایند معاینه فنی خودرو، وضعیت ظاهری خودور، وضعیت ایمنی و فنی آن برررسی می‌شود، گفت: این معاینه به وسیله دستگاه‌های کاملا مکانیزه و بدون دخالت عامل انسانی انجام می‌شود؛ این دستگاه اطلاعات را بر روی سرور مرکزی وزارت کشور ارسال می‌کند و در صورتی که اطلاعات فنی با استانداردهای تعیین شده اداره استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست تطابق داشته باشد اجازه صدور کارت معاینه فنی داده می‌شود.

جمشیدیان افزود: با توجه به اینکه همه مراکز معاینه فنی به دوربین‌های پلاک خوان مجهز هستند، صاحب هر خودرویی باید مستقیما به مرکز مراجعه و پس از پلاک خوانی و ثبت در سیستم اقدام به معاینه فنی کند؛ هزینه انجام معاینه فنی ۲۲ هزار تومان است و هشت مرکز معاینه فنی در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

وی در خصوص محل قرارگیری مراکز معاینه فنی خودروها در شهر اصفهان گفت: مراکز معاینه فنی جی واقع در خیابان همدانیان، تاکسیرانی در بلوار فرزانگان،  راهور واقع در شهرک آزمایش، ارغوانیه واقع در بلوار ارغوانیه، سایپا واقع درخوراسگان نمایندگی قاسمی، لطیفی واقع درخوراسگان جنب جایگاه CNG، آتشگاه واقع در خیابان آتشگاه روبروی پارک شفق و مرکز معاینه فنی شفق واقع در بلوار شفق از جمله مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهر اصفهان هستند.

دبیر ستاد معاینه فنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز در بلوار فرزانگان قرار دارد و از سال آینده با اضافه شدن چهار مرکز جدید تعداد این مراکز به ۱۲ مرکز می‌رسد که در مراکز جدید یک خط مکانیزه معاینه فنی خودرو سبک و یک خط مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت وجود دارد.

کد خبر 359137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.