راه‌اندازی بازار متشکل ارزی معامله آزاد توسط کارگزاران

رییس کل بانک مرکزی در پیامی اینستاگرامی نوشت: در جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران بازار ارز و سرمایه و به‌ویژه بانک ها و صرافی ها در مورد راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر سازو کار حراج با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تأمین نیازهای خدماتی و خرد مردم به جمع‌بندی رسیدیم.

به گزارش ایمنا، عبدالناصر همتی در ادامه این پیام، اظهار کرد: یکی از دغدغه های بانک مرکزی در ماه‌های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ‌گویی به نیازهای طبیعی مردم راه‌اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معامله آزاد اعم از نقد و حواله اسعار بین المللی توسط کارگزاران ( بانک‌ ها و صرافی های مجاز) بوده است.

وی افزود: جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران بازار ارز و سرمایه و به‌ویژه بانک ها و صرافی ها در بانک مرکزی تشکیل و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: در نهایت در مورد راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر ساز و کار حراج با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تأمین نیازهای خدماتی و خرد مردم به جمع‌بندی رسیدیم.

همتی گفت: این بازار با مشارکت بانک ها وصرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد. صادرکنندگان هم می توانند در چارچوب مقررات اعلامی ، بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند.

وی افزود: امیدورام این اقدام موجب شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز شده و تجربه مفیدی برای معاملات حواله های تجاری در سامانه نیما باشد.

کد خبر 358999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.