آموزش طب سنتی بر اساس "آموزه‌های سینوی" در خانه حکمت

مدیر خانه حکمت اصفهان گفت: کارگاه‌های آموزشی با محوریت فلسفه و طب سنتی در ایام پاییز در خانه حکمت اصفهان برگزار می‌شود.

علی کرباسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز برنامه‌های پاییزی خانه حکمت اظهار کرد:  با آغاز فصل پاییز کارگاه‌ها آموزشی مختلفی را با حضور اساتید برجسته دانشگاهی ویژه علاقمندان و دوستداران حکمت و فلسفه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آموزشی "پدیدارشناسی هوسرل" با حضور علی نجات غلامی، دانشجوی دوره دکتری گروه فلسفه دانشگاه اصفهان برای دانشجویان رشته فلسفه و دیگر دانشجویان علاقمند در رشته‌های هنر، معماری، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی نیز برگزار می‌شود.

مدیرخانه حکمت افزود: در این کارگاه آموزشی مسائل مربوط به بدنمندی، فضا و زمانمندی، زیست جهان، دیگری و ... مطرح خواهد شد، که در مباحث نظری گوناگون قرن بیستم در اکثر رشته‌های علوم انسانی و هنر محوریت دارند.

وی تربیت مربی فلسفه برای کودکان و نوجوانان را از دیگر دوره‌های آموزشی در خانه حکمت دانست و گفت: این دوره بلندمدت پس از بررسی و آسیب‌شناسی دوره‌های رایج در کشور در خانه حکمت طراحی شد؛ تاکید بر ایجاد حلقه‌های مطالعاتی و پژوهش از یک سو و تمرکز بر حوزه عملی و اجرایی از سوی دیگر دو محور اصلی در طراحی این دوره است.

کرباسی‌زاده هدف اصلی این دوره را گسترش خردورزی در میان عموم جامعه دانست و گفت: در حال حاضر کودکان مهم‌ترین قشر و امید آینده ایران هستند؛ جالب اینکه در حال حاضر در خانه حکمت از روش "فبک" (فلسفه برای کودکان) برای بزرگسالان نیز استفاده می‌شود و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر خانه حکمت تاکید کرد: در این دوره به غیر از بهره‌مندی از اساتید دانشگاه اصفهان و مربیان فبک خانه حکمت، از عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، دکتر کریمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و دکتر شیخ رضایی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی طب سنتی بر اساس "آموزه‌های سینوی" را از دیگر دوره های آموزشی این مرکز دانست و گفت: این دوره آموزشی که بر اساس آموزه‌های طب سینوی به ارائه اطلاعات علمی و تخصصی در حوزه طب سنتی می‌پردازد، با تدریس دکتر حامد ناجی اصفهانی، از اساتید رشته فلسفه و عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 357450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.