۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
جاده "جوان" را تنها مرگ می شناسد!

جوان، نام جاده ای است کم عرض، بدون مرز و با آسفالتی فرسوده و چاله‌هایی عمیق که تا چشم کار می‌کند ارابه های آهنین و کامیون های غول پیکر بدون محابا در آن تردد دارند و موتورسواران بدون کلاه جولان مرگ می دهند و  خانواده ها داغدار می شوند.

به گزارش ایمنا، تا قبل از تابلویی که بر روی آن نوشته شده «انتهای حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان» جدول‌کشی، آسفالت و روشنایی را می توان دید، اما بعد از آن خیابان انگار صاحب ندارد، هیچ کس مسئولیت آن را نپذیرفته است؛ شهرداری می گوید در محدوده قانونی شهر نیست و جزء وظایف اداره راه و شهرسازی است، اداره کل راه و شهرسازی می گوید مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و اداره کل راهداری می گوید مربوط به اداره کل راه و شهرسازی برخوار است. جاده ای در میانه اصفهان مربوط به شهرستان برخوار؟!

ساکنان این محدوده از جلوان گرفته تا شهرک نگین شرق برای هر بار رفتن به شهر باید گریزی به این جاده حادثه‌خیز بزنند و اگر شانس با آنها یار باشد و عمرشان به دنیا، به این شهرک باز می‌گردند.  اطراف جاده پس از چند قطعه زمین کشاورزی، کارگاه‌های نگهداری مواد بازیافتی، محل نگهداری اسب و دیگر حیوانات که بوی نامطلوب آن فضای محل را پُر کرده دیده می شود، در یک روز تابستانی اهالی محل گرد هم آمدند تا از مشکلات‌شان بگویند، از ایمن نبودن جاده تا نداشتن امکانات شهری...

« تاکنون بارها برای وضعیت جاده جوان به شهرداری منطقه ۱۴ و اداره راه و شهرسازی رفتیم و نامه نوشتیم،  از آنها خواستیم حداقل این جاده را برای عید نوروز آسفالت کنند اما شهرداری می گوید جاده در محدوده آنها نیست و راه و شهرسازی باید آسفالت کند» اینها بخشی از گلایه های اهالی شهرک نگین شرق از زبان رضا نیایش است. « چرا برای لوله‌گذاری مخابرات مسئولان درخواست هزینه می‌کنند، اما برای سر و سامان دادن و روشنایی جاده کاری نمی‌شود؟»

جواد رضایی که پس از سالها پول پس انداز کردن توانسته منزلی برای خود و خانواده اش تهیه کند، می‌گوید: «پس از سال ها پول جمع کردن توانستم در شهرک نگین خانه بخرم، اول به ما قول دادند که اطراف شهرک زود سر و سامان پیدا می کند، اما در این شهرک نه مدرسه ای هست، نه پارکی و نه زمین بازی... هر روز صبح باید دخترم راه زیادی را از این جاده خطرناک طی کند تا به مدرسه برسد. هر روز من و مادرش نگرانیم و تصمیم گرفتیم بفروشیم و از این جا برویم.»

ساکنان محل می گویند جاده جوان تا چهارراه عاشق اصفهانی ۴۵ سال پیش آسفالت شده است. « بارها از مسئولان خواستیم فکری کنند و هر بار گفتند که به ما ربطی ندارد، هر روز با ماشینم باید از این جاده به سر کار بروم، ترس تصادف با کامیون ها از یک طرف و خراب شدن ماشین‌ یک طرف دیگر»  مهدی جوادی ۴۲ ساله ادامه می‌دهد: « در این جاده امنیت هم نداریم، معتادان و اراذل و فروشندگان مواد از اطراف اصفهان به این محل می آیند تا مشتری پیدا کنند، همین چند روز پیش بود که در ورودی شهرک دو گروه از همین معتادان با هم دعوا کردند و چاقو  کشیدند واقعا خانواده های ما امنیت ندارند.»

زهرا طفلان هم از حضور معتادان در این محدوده شکایت دارد و می‌گوید: « پشت شهرک یک پارک است که خوابگاه معتادان و محل خرید و فروش مواد شده، حتی بیشتر شب‌ها معتادها اینجا کنار جاده می خوابند؛ ما هم به فکر فروش خانه افتاده ایم، اما اگر هم بفروشیم با این پول دیگر نمی توانیم خانه ای بخریم.»

عباس فرحناک میوه فروش شهرک است که جای ضربه چاقو بر پیشانی‌اش خودنمایی می‌کند «من فقط اینجا مغازه دارم، این جاده روشنایی ندارد و اصلا امن نیست، خلافکارها هم از این تاریکی استفاده می کنند مواد می فروشند، چند روز پیش اراذل و اوباش اینجا عربده‌کشی و قداره‌کشی می کردند، در یکی از محله‌های اطراف دعوا کرده بودند و بعد به اینجا آمدند تا مثلاً تسویه حساب‌های شخصی کنند وقتی از مغازه بیرون آمدم یک ضربه هم به پیشانی من زدند...»

توپی که در میدان هیچ اداره‌ای به زمین نمی‌نشیند

 اداره کل راه و شهرسازی پس از پیگیری‌های خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت جاده جوان اعلام کرد: « رسیدگی به وضعیت خیابان جوان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان است.»

اما مجتبی حاجیان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان می‌گوید: جاده جوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، در حوزه شهری است و اگر شهرداری منطقه ۱۴ نیز اعلام می کند در حوزه اختیارات آن منطقه نیست، شاید در حوزه شهرداری منطقه دیگری باشد.

حاجیان تاکید می‌کند: چشم بسته اعلام می کنم که این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان اصفهان نیست. از جاده فرودگاه اصفهان تا قبل از پل شهید طیاره و از آنجا به سمت جاده آیت الله خاتون آبادی در حوزه اختیارات راهداری شهرستان اصفهان است و جاده جوان یا در حوزه استحفاظی شهرداری ۱۴ یا اداره راهداری شهرستان برخوار است.

متاسفانه تماس‌های ایمنا با اداره راهداری شهرستان برخوار به نتیجه نمی رسد.

در این بین مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با ابراز تأسف از اینکه مسئولان اداره راهداری حوزه استحفاظی فعالیت خود را نمی‌شناسند، می گوید: شهرداری تا بخشی که در محدوده شهری قرار دارد را با نصب تابلوی «انتهای حوزه استحفاظی» مشخص کرده است، حال اگر اداره راهداری تاکید دارد که اختیار جاده در دست شهرداری است این موضوع را مکتوب اعلام کند.

علی شمسی ادامه می دهد: چند سال پیش شهرداری برای اصلاح ورودی جلوان اقداماتی را انجام داد و با شکایت اداره راهداری مواجه شد مبنی بر اینکه شهرداری در حوزه اختیارات این اداره اقداماتی انجام داده است که البته نامه شکایت در شهرداری موجود است، به همین دلیل در حال حاضر برای آسفالت جاده ورودی شهرک نگین که ترک‌های زیادی بر داشته شهرداری اقدامی انجام نمی‌دهد چرا که بازسازی آن وظیفه اداره راهداری است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی ساکنان شهرک نگین شرق اظهار می کند: ساکنان شهرک نگین شرق با شرکت توسعه مسکن در خصوص عدم ارایه سند مالکیت و ... مشکلاتی دارند که ارتباطی با شهرداری ندارد و باید خودشان برای رفع مشکلات به نتیجه برسند.

به گزارش ایمنا، جاده جوان یکی دیگر از ناشناخته‌های شهر اصفهان برای مسئولان استان است که با توجه به نداشتن هیچ ایمنی علیرغم تردد روزانه هزاران نفر در آن برای رفتن به محل کار و انجام دیگر امور روزانه باید مورد توجه قرار گیرد؛ انتظار از مسئولان مربوطه این است که حداقل یک بازدید از جاده انجام می‌دادند...

گزارش از راضیه کشاورز، خبرنگار سرویس شهر

کد خبر 349808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 0
    سلام. ممنونم که درد مردم رو می گید، جدیدا خبرهای خوبی دارید کار می کنید قبلا همش تعریف و تمجید بود
  • یک شهروند GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    واقعا باید گریه کرد که مسئولان نمی دونند تا کجا اختیار دارند و باید به کدام نقاط رسیدگی کنند
  • حسن خاني IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    باسلام چطورمنطقه حسه باشهرداري اصفهان ميباشدوشهرداربراي آسفالت خيابانهاي آنجابازديد بعمل مي آورندواقدام ميشودولي خيابان جوان كه قبل ازآن ميباشدباشهرداري اصفهان نمي باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت خبرگزاری ایمنا لطفا این موضوع را پیگیری نمایید تا نتیجه بدهد بخدا مشکلات بیان شده باعث آزار ساکنین هست . نکته ای که فراموش شد سگهای ولگرد هست که در ایم محل رها هستند شهراری محترم اینهارا هم جمع آوری کنید. کاری کنید که دعای خیر مردم پشت سرتان باشد تا ...