افزایش قیمت مرغ در ماه رمضان نداریم/تحریک غیرواقعی بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با تاکید بر اینکه الگوی خرید مردم هم در برخی موارد موجب تحریک غیر واقعی بازار و افزایش قیمت مرغ می‌شود، گفت: حدود ۱۰ روز دیگر ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تمهیدات لازم برای افزایش عرضه به میزان افزایش تقاضا در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره وضعیت عرضه مرغ در بازار، اظهار داشت: قیمت مرغ به ۴۲۰۰ تومان رسیده بود و مرغداران دو شب از بارگیری امتناع کرده بودند و قیمت به کیلویی ۷۴۰۰ تومان رسید، اما دوباره کشتارگاه ها شروع به کار کردند و همین قیمت ها را کاهش داد و به ۶۹۵۰ تومان رسید.

مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده هم به ۴۹۵۰ تومان و بعد به ۴۶۰۰ تومان رسید،   افزود: در قیمت مرغ بسته بندی ران مرغ ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان ارزانتر از عرضه مرغ است و به ۵۵۵۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ روز دیگر ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تمهیدات لازم برای افزایش عرضه به میزان افزایش تقاضا در نظر گرفته شده است، افزود: در ماه رمضان افزایش قمیت تا ۷۲۰۰ تومان ممکن است اتفاق بیافتد، سعی ما بر این است که بیش از این افزایش قیمت نداشته باشیم البته افزایش قیمت کنترل نشده بدلیل افزایش تقاضاست.

به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، برنامه‌های تنظیم بازار مایحتاج ماه رمضان در بیشتر استان ها با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی و اتاق اصناف آغاز شد.

 یوسف خانی ادامه داد: الگوی خرید مردم هم در برخی موارد موجب تحریک غیر واقعی بازار و افزایش قیمت مرغ می‌شود. خرید بیش از حد نیاز از جمله رفتاری است که در آستانه ماه رمضان اتفاق می‌افتد. در این خصوص خانواده‌ها باید به نکاتی توجه داشته باشند.

 وی در پاسخ به این سوال که رئیس انجمن ارگانیک ایران گفته، هیچ گونه گوشت و مرغ ارگانیک در کشور تولید نمی‌شود اما در برخی واحدهای عرضه مرغ شاهد تبلیغ مرغ ارگانیک هستیم، گفت: ما چند شرکت فعال تولید مرغ ارگانیک داریم و عرضه در سطح شهر به وضوح دیده می شود.

 وی از وضعیت تولید کنندگان حمایت کرد و قیمت کیلویی حدود ۷ هزار تومان را برای مرغ مطلوب دانست که نه تولید کننده متضرر می شود و نه به مصرف کننده فشاری وارد می شود و فروش بیشتر از قیمت ۶۹۵۰ تومان را تخلف و قابل پیگیری دانست.

 یوسف خانی گفت: همه عرضه کنندگان مرغ و ماهی دارای پروانه صنفی و تحت پوشش اتحادیه قرار دارند.

 وی درباره عرضه تخم مرغ نیز گفت: قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته نوسان داشته اما آخرین قیمت هر کیلو ۵۰۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که واحدهای صنفی مجاز به فروش هستند.

یوسف خانی درباره فروش ماهی گفت: در حوزه ماهی احتمال افزایش قیمت می رفت که از اسفند ماه ۹۵ کاهش قیمت داریم و همچنان نیز قیمت ماهی رو به کاهش است.

کد خبر 303340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.