رجعت اصفهان به فرهنگ و هنر، زمینه ساز رشد و شکوفایی آن است

شهردار اصفهان در مراسم افتتاح خانه حمت اصفهان گفت: حاکمیت دانش محور می تواند یک شهر را به رشد و شکوفایی برساند.

به گزارش خبرنگارایمنا، مهدی جمالی نژاد ضمن حضور در مراسم افتتاح خانه حکمت اصفهان که هم اکنون در خانه اصفهان درحال برگزاری است ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: اصفهان شهری باشکوه و عظمت بسیار است، شهری که از گذشته های دور دارای منابع خدادای بسیاری خوبی بوده و درکنار آن از صدها سال قبل منابع اکتسابی بسیارچشمگیری نیز همچون صنایع و هنرهای دستی و هنرمندان شاخص در جهان در آن وجود داشته است. اما باید توجه داشت که آنچه اصفهان را به چنین شهر باشکوهی تبدیل کرده نه فقط منابع خدادای و اکتسابی بلکه حاکمیت دانش محورِ آن در زمانهای قدیم بخصوص در دوران حکومت شیعه صفوی بوده است.

وی افزود: در این دوران اصفهان مرکز تجمع نخبگان بزرگ علمی و هنری بوده و فرهیختگان و دانشمندان بسیاری از نقاط مختلف جهان در این شهر گردهم آمده اند. این مسئله نشان از آن دارد که حاکمیت دانش محور است که می تواند منابع موجود در یک شهر را به رشد و شکوفایی برساند. شهر اصفهان

مهدی جمالی نژاد تصریح نمود: در سال گذشته به فهرست شهرهای خلاق جهان پیوست و این درحالی است که به گمان من اصفهان از صدها سال قبل شهر خلاقی در جهان بوده است، شهری که دارای بناهایی چون منارجنبان، ححام شیخ بهایی و ازاین دست بناها بوده، شهری خلاق است که توسط حاکمیت آن زمان شکوه و عظمت بسیاری یافته است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداریهای موفق تنها رویکرد و خدماتی نیست گفت: امروزه در جهان، ارائه خدمات فرهنگی و توجه به رشد و شکوفایی در عرصه فرهنگ، یکی از مهمترین رسالتهای شهرداریهاست و چنانچه شهرداری بخواهد تنها در حوزه عمرانی با قدرت عمل کند در عرصه فرهنگی دچار ضعف مدیریتی خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان نیز برهمین اساس ضمن فعالیت چشمگیر و همه جانبه در عرصه خدمات عمرانی که احداث 1180 پروژه تنها بخشی از آن است توانسته در یکسال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر شهر اصفهان را به مرحله ویژه ای رسانده و آنرا در یک پوست اندازی جدید قراردهد.

جمالی نژاد ادامه داد: اگر روزی صنایع سنگین افتخار بزرگی برای اصفهان محسوب میشدند امروز چنین نیست، اما مروز افتخار اصفهان به نخبگان، فرهیختگان، خلاقان و فن آفرینانی است که در گالریها، فرهنگسراها و فضاهای عمومی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه اصفهانِ متفاوت، مهمترین برنامه موردنظر شهرداری اصفهان است، گفت: مدیریت دانش محور یقیناً می تواند جهش چشمگیری در توسعه شهر اصفهان ایجادکند. امروز نخبگان علمی و فرهنگی اصفهان از سراسر کشور به اصفهان آمده و همچون برخی از اعضای خاندان کلباسی درحال ارائه ایده برای فعالیت شهر در این عرصه هستند.

کد خبر 301069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.