موجودی خودپردازها در اصفهان  ته کشید

در حالی که سه روز از ابتدای سال 95 می گذرد و علیرغم دستور بانک مرکزی مبنی بر پشتیبانی مالی و فنی تمام دستگاه‌های خودپرداز برای تامین نقدینگی، متاسفانه بسیاری از مسافران و شهروندان اصفهانی دست خالی از عابربانک ها برمی گردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اسفند ماه 94 از سوی بانک مرکزی برای خدمت‌رساني و پاسخگویي مطلوب به مشتريان بانکداري الکترونيک ‌در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز سال 95، فهرست اسامی همکاران کشيک بانک‌ها منتشر شد.
همچنین اواخر سال گذشته نیز مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از اتخاذ تمهیدات ویژه نوروزی بانک‌ها خبر داده و گفته بود: تقاضای نقدینگی در شب عید بالا رفته است.
داود محمد بیگی تاکید کرده بود: بانک‌ها موظفند به دلیل تقاضای بالای مردم برای نقدینگی در شب عید به پول‌گذاری در خودپردازها توجه ویژه کنند و اگر مشتریان نتوانند سرویس مناسب دریافت کنند بانک‌ها موظف به پاسخگویی هستند.
همچنین براساس اطلاعیه بانک مرکزی عنوان شده بود؛ شبکه بانکی در ایام نوروز، پشتیبانی مالی و فنی تمام دستگاه‌های خودپرداز برای تامین نقدینگی و رفع خرابی‌های احتمالی را انجام می‌دهد تا خدمات بانکداری الکترونیک به صورت دائمی در دسترس عموم باشد و ضمن پاسخگویی مناسب به مشتریان، نقص‌ها و مشکلات فنی احتمالی در اسرع وقت برطرف شود. همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص توسط شبکه بانکی انجام می‌شود.
ایجاد شعب کشیک، افزایش ساعات کاری شعب بانکی و همچنین تعیین کشیک برای خدمات رسانی به موقع خودپردازهای بانکی از دیگر تدابیر بانک مرکزی برای کاهش ترافیک تراکنش های بانکی است اما با وجود این تمهیدات، شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی با گذشته سه روز از آغاز سال 95 در دریافت وجه از دستگاه های خودپرداز با خطا و نبود موجودی مواجه شده اند.
این در حالیست که اواخر اسفند ماه ناظر پولی بانک مرکزی در استان اصفهان به خبرنگار ایمنا، گفته بود: خودپردازها در روزهای پایانی سال و تعطیلات 13 روزه نوروز کمبود پول نخواهند داشت و با تمام شدن اسکناس هر دستگاه، رئیس شعب و یا کارمند کشیک نسبت به پول گذاری خودپردازها اقدام می کنند.
در حال حاضر ۵۰ میلیون مشتری بانکی در ایران وجود دارد و از پرداخت‌های مستقیم مالی بهره مند هستند، ضمن آنکه حدود ۲۴ هزار شعبه در ۳۴ بانک و موسسه اعتباری با بیش از ۳۰۰ میلیون کارت بانکی به مشتریان خدمات ارائه می دهند. ماهانه بیش از یک میلیارد تراکنش در شبکه شتاب انجام می شود و تعداد تراکنش‌ها در کشور ما بسیار بالا است.
کد خبر 224630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.