جزئیات سانحه برای بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی

خبرهای تأیید نشده از وقوع سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، دقایقی قبل شبکه خبر اعلام کرد: خبرهای تأیید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

تلاش گروه‌های امدادی برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد.

آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است.

شرایط آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبه‌رو کرده است.

گفته می‌شود این سانحه در منطقه عمومی ورزقان رخ داده است.

توضیحات وزیر کشور درباره جزئیات سانحه

وزیر کشور در همین زمینه گفت: رئیس جمهور در مسیر بازگشت از محل افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط آب و هوایی مجبور به فرود سخت می‌شود.

وی افزود: گروه‌های مختلف امدادی در حال حرکت به سمت منطقه هستند ولی به دلیل شرایط آب وهوایی امکان رسیدن به نقطه بالگرد زمان‌بر است.

وحیدی ادامه داد: کارهای گروه‌های امدادی در حال انجام است و امیدواریم زودتر به محل برسند.

وزیر کشور در خصوص وضعیت ارتباطی گفت: ارتباط با همراهان بوده است، اما با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منطقه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

تصاویری از شرایط منطقه‌ای که بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آن «فرود سخت» داشته است

سخنگوی دولت اعلام کرد معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

رئیس سازمان هلال احمر کشور عازم تبریز شد

کولیوند به همراه بابک محمودی رئیس سازمان امداد برایبرای در جریان قرار گرفتن از روند جستجوی بالگرد رئیس جمهور عازم تبریز شد.

با وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی، تیم‌های جست‌وجوی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی به همراه پهپادها و دیگر تجهیزات لازم از سوی جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شده و در حال جست‌وجو هستند.

رئیس هلال‌احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع درحال جست‌وجو هستند

رئیس هلال احمر گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد. منطقه کوهستانی و سخت‌گذر است. امدادگران از تمام مسیرهای ممکن عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

مردم ایران اسلامی در حرم مطهر امام رضا (ع) با قرائت دعای توسل برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعا کردند.

عین‌اللهی: همه امکانات درمانی را مستقر کرده‌ایم

وزیر بهداشت: ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جستجو هستند شدیداً منطقه مه دارد و امکان جست و جو سخت است.

ما همه امکانات درمانی را شامل طب اورژانس متخصص جراحی و آمبولانس مستقر کرده‌ایم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از همۀ امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان استفاده شود.

وی افزود: نیروهای مسلح از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

آخرین گزارش‌ها از محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

خبرنگار صدا و سیما حاضر در محل: هوا رو به تاریکی می‌رود و باران هم آغاز شده است و اما جستجو همچنان ادامه دارد.

گروه‌های امداد و نجات خود را به محلی که تصور می‌شد بالگرد رئیس‌جمهور دچار حادثه شده، سانده‌اند اما بارنگی موجب ایجاد گل و عبور سخت خودروها و افراد شده است.

اطلاعات نشان می‌دهد که محل جستجو در ارتفاعات است و امکان حضور با خودرو وجود ندارد و امدادگران ناچار به حرکت با پای پیاده هستند و لذا عملیات امداد و نجات را به مشکل روبرو کرده است.

تداوم جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور با وجود تاریکی هوا

نیروهای امدادی و تیم‌های جست‌وجوی هلال احمر و نهادهای مختلف با وجود تاریکی هوا و بارندگی همچنان در حال عملیات و بررسی منطقه هستند.

امیدواریم خداوند رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند

رهبر معظم انقلاب امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به‌مناسبت شب میلاد امام رضا (ع) برگزار شد، با ابراز تأثر از حادثۀ نگران‌کنندۀ عصر امروز برای رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس‌جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

وزیر کشور: نیروهای امدادگر هنوز به نقطه بالگرد نرسیده‌اند

احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت جستجوی بالگرد رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: بعد از این حادثه برای بالگرد رئیس جمهور همه گروه‌های ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی بسیج شده‌اند.

وی افزود: این منطقه دارای جنگل بوده و به دلیل وجود مه بسیار شدید، دید سخت است و به همین دلیل نیروهای امداد هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، ولی نیروها در منطقه حضور وسیع دارند و امیدوارم به نقطه مدنظر برسند و افراد را پیدا کنند.

وحیدی همچنین گفت: تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی صداوسیماست و حرف‌های شبکه‌های اجتماعی مرجعیت ندارد. هر خبری باشد از صداوسیما اطلاع رسانی می‌کنیم.

برقراری تماس با دو همراه رئیس جمهور در بالگرد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در یافتن بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است.

امیدواریم تا دقایق آینده شاهد خبر خوش باشیم

یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر با حضور در ستاد مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: ۱۵ تیم عملیاتی واکنش سریع در منطقه حادثه حضور دارند. ۵ تیم عملیاتی هلال احمر به مختصات اعلامی توسط سازمان هوافضا، نزدیک شده‌اند. ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر تشکیل شده و آمادگی کامل وجود دارد. گزارش‌هایی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.

تیپ صابرین سپاه به محل وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری اعزام شد

تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور عازم منطقه آذربایجان شرقی شد.

در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه هستیم

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش گفت: تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، پس از اعلام آمادگی به استانداری، حسب دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی، به عنوان یکی از نخستین یگان‌ها وارد عمل شد. هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم و در صورت نیاز، با آمار بالاتری حضور خواهم یافت.

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جست‌وجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهوری و همراهان وی استفاده کرده است.

محل بالگرد حامل رئیس جمهور پیدا شد

کد خبر 755064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.