۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
نهاده‌ها تا پایان تابستان تامین شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌ها تا پایان تابستان تامین شده است و از هم‌اکنون برای نیمه دوم سال در حال برنامه‌ریزی هستیم و به‌زودی برای تامین نهاده شش‌ماهه دوم سال اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در قرارگاه امنیت غذایی با نتیجه‌بخش دانستن برنامه فشرده بازسازی زنجیره ارزش مرغ در سال گذشته اظهار داشت: حفظ شرایط موجود نیازمند اجرای برنامه عمل سالانه و رصد دوره‌های جوجه‌ریزی و کشتار، بازاررسانی و تأمین، ذخایر راهبردی و صادرات است.

وی شبکه توزیع مناسب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از عناصر مهم تأمین به‌موقع و ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: نظام‌مندی و نظارت بر زنجیره و شبکه توزیع، لازمه پایداری و یکنواختی تولید و بازار است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌ها تا پایان تابستان تأمین شده است و از هم‌اکنون برای نیمه دوم سال در حال برنامه‌ریزی هستیم و به‌زودی برای تأمین نهاده شش ماهه دوم سال اقدام می‌شود.

نیکبخت تنوع در سه عامل تأمین‌کننده، مبادی تأمین و نوع نهاده با تغییر در رژیم غذایی دام و طیور را سیاست وزارت جهاد کشاورزی در تثبیت و پایداری تولید برشمرد و پیاده‌سازی این عوامل را در کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری مؤثر خواند.

در ابتدای این نشست گزارش جوجه‌ریزی استان‌ها تا بیست‌وششم اردیبهشت ارائه شد؛ بر اساس این گزارش ۲۴ استان بیش از ۱۰۰ درصد مقادیر تعیین شده و هشت استان در حد انتظار، برای دوره اردیبهشت و خرداد جوجه‌ریزی کرده‌اند.

کد خبر 755022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.