کانون داوران حرفه‌ای در کرمان راه‌اندازی شود/ مطالبات صلح‌یاران را پیگیری می‌کنیم

معاون قوه قضاییه با اشاره به پیگیری درخواست نمایندگان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران و داوران در قوه قضائیه، بر تشکیل کانون داوران حرفه‌ای در استان کرمان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام هادی صادقی، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در همایش صبر رضوی استان کرمان با اشاره به اهمیت فعل اعضای شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف علاوه بر اجر دنیوی، اجر اخروی هم دارند و جزو بهترین خلایق محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف از خیر خودشان گذشته و خوبی دیگران را در نظر می‌گیرند، افزود: ایثار کردن و از خود گذشتن سقف اخلاق را می‌پیماید و انسان‌ها در اخلاقی شدن خیلی با هم فرق می‌کنند، اعضای شوراهای حل اختلاف از حق خودشان گذشت می‌کنند و بالاتر می‌روند و به احسان می‌رسند و احسان بالاتر از عدل است.

معاون قوه قضائیه خطاب به اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح‌یاران، تصریح کرد: کار شما از قضات مهم‌تر است، چرا که شما کار در سطح احسان را انجام می‌دهید و قضات کار در سطح عدالت، این همان مسیری است که شما در صلح و احسان بین مردم باید طی کنید و طرفین دعوا را از کف عدالت بالاتر بیاورید و به مقام احسان برسانید که دشوار و ارزنده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع شوراهای حل اختلاف در رفسنجان به نام شهید حاج‌علی محمدی‌پور، ادامه داد: شما ایثارگر هستید و بدون چشمداشت دیگران را به مقام و درجات ایثار می‌رسانید و همین مسیر شهید بزرگوار است، بسیار عالی است که نام شهید حاج‌علی محمدی‌پور را روی مجتمع حل اختلاف گذاشته‌اند و این شرافت انسانی را نشان می‌دهد که این آدم در مقام انسانی چقدر اوج گرفته و بالاتر رفته است.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: احسان کردن درجات متفاوتی دارد، شهید محمدی‌پور به حدی از احسان رسیده بود که به دشمنی که بهترین سرمایه‌اش را می‌گیرد، می‌گوید تو این کار را کردی اما من روز قیامت تو را شفاعت می‌کنم.

وی با اشاره به پیگیری درخواست نمایندگان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران و داوران در قوه قضائیه با تاکید بر تشکیل کانون داوران حرفه‌ای در استان کرمان افزود: رؤسای دادگستری حق ندارند به داور غیرحرفه‌ای ارجاع دهند و مردم باید قبل از تشکیل پرونده به داوران مراجعه کنند که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور ادامه داد: یکی از نمونه‌های فعالیت شوراهای حل اختلاف، صلح یاران رضوی هستند که در آن سفیران صلح رضوی با پرچم امام رضا (ع) راهگشایی می‌کنند، توسل به امام رضا (ع) و اهل بیت هنگام صلح، توفیقات را بیشتر می‌کند.

کد خبر 754975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.