جشنواره‌ گردشگری جاده ابریشم سمنان در ایستگاه موزه‌گردی

دبیر مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان گفت: هم‌زمان با روز جهانی موزه، رویداد موزه‌گردی در قالب جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار شد.

علی‌اکبر بنی‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان با محوریت برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری در اردیبهشت سال‌جاری در سمنان آغاز به‌کار کرد و تاکنون شش رویداد از مجموع ۹ رویداد برنامه‌ریزی شده برگزار شده است.

وی افزود: گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی و یکی از جاذبه‌های این نوع گردشگری است که با سایر انواع گردشگری در پیوند است و به نوعی معرف وجود فرهنگ، رفتار، آداب و رسوم خاص در منطقه است که به‌دلیل قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان خاطرنشان کرد: جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان که با محورهای رویداد نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا)، نمایشگاه آثار هنری هنرمندان شهر، ارکستر ملی راه ابریشم، جشنواره گردشگری نعناع، رویداد موزه‌گردی، جشنواره گل و گلاب، رویداد زنان تأثیرگذار عرصه اقتصاد و گردشگری جاده ابریشم و رویداد گرامیداشت روز نجوم برنامه‌ریزی شد این موضوع تأثیر زیادی در شناخت فرهنگ مردم این دیار دارد.

بنی‌اسدی با بیان اینکه با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی سمنان، گردشگری رویدادهای فرهنگی بیش از سایر رویدادها زمینه رشد دارد، گفت: هم‌زمان با روز جهانی موزه، رویداد موزه‌گردی با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان برگزار شد که عامل مهمی در حفظ میراث ملموس و ناملموس شهر و بهبود تصویر گردشگری شهر سمنان محسوب می‌شود.

دبیر مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان اقدامات مدیریت مجموعه فرهنگی باغ موزه امیر برای مشارکت در این رویداد شایسته تقدیر است، تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در کنار مسئولان و نهادهای گوناگون مسئول در فعال کردن و توسعه صنعت گردشگری شهر نقش به‌سزایی دارد و مجموعه باغ موزه امیر به خوبی توانسته است این نقش را ایفا کند.

کد خبر 754898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.