انجام تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، انشالله کولانی امروز _یکشنبه سی اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران درباره آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل گرم سال با توجه به پوشش گیاهی مناسب، اظهار کرد: جلساتی در این رابطه با مدیریت بحران برگزار شده و قرار شده یک اکیپ کامل از ادارت مسئول در این رابطه که می‌توانند پشتیبانی کنند، تشکیل شود.

وی ادامه داد: به دستور استاندار نیز قرار شده است، امکاناتی از مناطق سردسیری به‌منظور اطفا حریق احتمالی به مناطق گرمسیری تا زمان برداشت محصولات و در ادامه از مناطق گرمسیری به سردسیری منتقل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به همکاری ۷۵ هزار همیار طبیعت، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ اکیپ در این راستا تشکیل شده است.

وی از آموزش دهیارها و روستاییان توسط فرمانداران و بخشداران سخن گفت و افزود: امکان‌سنجی‌ محل‌ها شناسایی شده و در اختیار دهیاری‌ها و بخشداری‌ها قرار گرفته است.

کولانی با بیان اینکه نسبت به دیگر استان‌ها امکانات خوبی داریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری به دستور استاندار قرار شده، ۳۰۰ دمنده به دهیاری‌های داده شود.

وی از آمادگی مقابله با حریق احتمالی با مشارکت مردم خبر داد و تصریح کرد: تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های مردمی در زمینه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی منابع طبیعی است.

کد خبر 754856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.