ایران در تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده است

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: در تعمیرات کشتی به خودکفایی رسیدیم و در توسعه میدان نفتی فروزان و فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز با تمام توان و نیروی ایرانی در حال فعالیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سلمان ضربی عصر امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید اظهار کرد: رهبر انقلاب اخیراً سیاست‌های اقتصاد دریامحور را ابلاغ کردند.

ایشان سال‌ها بر تولید تاکید داشتند و بر این نکته تاکید داشتند که باید اقتصاد را به دریا گره بزنیم.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی و جنگ‌تحمیلی، بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل را ایجاد کردیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ کشتی بزرگ‌و کوچک، ۱۷ یونیت نفت و گاز و ۱۹۶۵ فروند کشتی بزرگ را بازسازی کردیم، خاطرنشان کرد: در این مجتمع ساخت کشتی‌های بزرگ و کوچک، تعمیرات و بازسازی کشتی‌های کوچک، ساخت سکوهای نفتی در دریا از جمله اولویت‌های در دستورکار است.

ضربی عنوان کرد: در تعمیرات کشتی به خودکفایی رسیدیم و در توسعه میدان نفتی فروزان و فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز با تمام توان و نیروی ایرانی در حال فعالیت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کشتی‌هایی که در این مجتمع ساخته شده، جزو بهترین کشتی‌ها هستند، خاطرنشان کرد: ناوگان فعلی ما، ناوگانی فرسوده است و در این راستا ما به‌طور کامل آمادگی داریم که در ساخت نیز نیاز کشور را تأمین کنیم.

کد خبر 754752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.