تست عملیاتی اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفاء حریق برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، هادی عیدی پور امروز_ شنبه بیست و نهم اردیبهشت_ با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با هدف ارتقا سطح امداد رسانی در حوادث شهر شیراز با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا می‌باشد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ در شهرداری شیراز به عنوان سال نهضت خدمات شهری نامگذاری شده است، افزود: بی تردید خدمت رسانی در حوزه ایمنی بخش مهمی از این نهضت خواهد بود و سازمان آتش‌نشانی اقدامات مؤثر در این راستا در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: این محصول برای نخستین بار در سطح کشور توسط مهندسان کشور به مرحله تولید رسیده است تا یاری رسان آتش نشان در اطفا حریق ساختمان‌های بلند مرتبه در کلان شهرها باشد.

عیدی پور با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز در سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: رشد روزافزون جمعیت کلان شهرها و به دنبال آن افزایش تعداد ساختمان‌های بلند مرتبه و ضرورت افزایش آمادگی و اقدام به‌موقع در لحظه وقوع حریق در ساختمان‌ها، نیاز به ناوگان آتش‌نشانی به‌روز را افزایش داده است.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود به عواملی که مهار آتش را به سمت استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین مجهز به انواع سنسورهای اپتیکی و الکترومکانیکی سوق داده اشاره و خاطر نشان کرد: محدودیت‌هایی که طراحی‌های شهری در استفاده از نردبان آتش‌نشانی ایجاد می‌کند در کنار ابعاد و موقعیت سازه‌های شهری همچون ساختمان های بلندمرتبه، هتل‌ها، عرض معابر و خیابان‌ها، تقاطع‌ها و کوچه‌ها، همچنین ریسک جانی و امکان بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر به نیروی انسانی متخصص حین عملیات، ارتقا چشمگیر دقت، ایمنی و توان عملیاتی با بکارگیری دوربین‌ها و سنسورها از جمله این موارد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: استفاده از پایش لحظه‌ای محیط حادثه و عملیات به کمک پهپاد، امکان کنترل و فرماندهی عملیات را بسیار اثر بخش‌تر می‌کند.

کد خبر 754743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.