ثبت بیشترین بارندگی گیلان با ۵۷ میلی‌متر در «امامزاده اسحاق» شفت

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، بیشترین بارندگی در امامزاده اسحاق شهرستان شفت با ۵۷/۹ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، بیشترین بارندگی در استان گیلان در امامزاده اسحاق با ۵۷/۹ میلی‌متر و سیاه مزگی با ۵۵/۶ میلی‌متر در شهرستان شفت و شهرستان رضوانشهر با ۵۰/۶، به ثبت رسیده است.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت تناوبی سامانه بارشی و ماندگاری هوای خنک و مرطوب تا اواخر هفته جاری در گیلان است؛ بنابراین بر اساس هشدار سطح زرد صادر شده طی این مدت ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید)، به تناوب بارندگی (بعضی مناطق رگباری و شدید)، رعد و برق و بعضی نقاط مستعد تگرگ در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب موقتی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، لغزش و رانش، ریزش سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان دریا مواج و برای دریانوردی نامناسب است، گفت: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و خزانه‌های برنج و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 754658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.