تصفیه‌خانه ناژوان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه ۶۰ لیتری با شیوه IFAST در ناژوان در مرحله مناقصه است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در بازدید شهردار اصفهان از پروژه‌های عمرانی شهر اظهار کرد: تصفیه‌خانه شمال اصفهان از طریق تصفیه‌خانه حبیب‌آباد تغذیه می‌شود، اینجا در یک محدوده پنج هزار مترمربعی ۲۰۰ لیتر پساب و ۱۰۰ لیتر خام وجود دارد و در کل طبق برنامه‌ریزی برای تصفیه تکمیلی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه را داریم که تمام خروجی آن از طریق نانو اوزون خواهد بود.

وی افزود: در تصفیه‌خانه شمال اصفهان، سه شیوه تصفیه سوپرهواده برای فاضلاب خام، MBBR برای پساب و در مجموع تمام این‌ها با روش نانو اوزون تصفیه و گندزدایی کامل می‌شود و در مدار قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: از طریق این تصفیه‌خانه شمال شهر اصفهان پوشش داده می‌شود و مناطق ۱۲، ۱۴، ۷ شهرداری و بخشی به منطقه ۸ تزریق می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان تابستان سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه جنوب ۲۴۰ لیتر بر ثانیه و در حال حاضر به‌صورت پساب است، ادامه داد: یک قرارداد ۱۲۰ لیتری با نانو اوزون منعقد شده است و یک مخزن ته‌نشینی در کنار آن با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه ساخته می‌شود و به رینگ پساب شهری متصل است که جنگل‌های شرق، آرامستان و میادین را پوشش می‌دهد و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه وارد شهر شده و منطقه ۶ شهرداری را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه ۶۰ لیتری با شیوه IFAS در ناژوان در مرحله مناقصه است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: یک تصفیه‌خانه ۱۰۰ لیتر یا ۶۰ لیتر در میدان امید و کنار رینگ پساب خواهیم داشت‌.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: مجموع این پروژه‌ها سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، البته سال آینده فعالیت‌های ۲۰۰ یا ۱۵۰ لیتری را در شرق اصفهان داریم و برای حدود ۱۰۰۰ لیتر دیگر آمادگی وجود دارد که باید تلاش کنیم تا شرق به حداقل ۲۰۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

بقایی با اشاره به رینگ پساب خاطرنشان کرد: علاوه بر رینگ دور شهر یک رینگ داخل شهر از خیابان حمزه آغاز و تا خیابان لاله ادامه دارد، یک دور در شهر می‌زند و مجدد به مکان اول بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک چهارم رینگ پساب شهر اصفهان اجرا شده است و پس از انجام آن در مناطق ۵ و ۶ شهرداری نیمی از آن به اتمام می‌رسد، البته رینگ پساب منطقه ۷ در مرحله مناقصه، در منطقه ۸ طرح آن آماده شده تا به مرحله مناقصه برسد، منطقه ۲ در مرحله اجرا است، فاز دوم منطقه ۹ تا پل وحید هنوز به مناقصه نرفته است.

کد خبر 753337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.