سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی گلستان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: حدود سه هزار دستگاه کمباین با دریافت معاینه فنی آماده برداشت، جو، کلزا، گندم و کاملینا در ۵۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، محمد برزعلی اظهار کرد: بازدید فنی از کمباین‌ها در راستای کاهش ضایعات برداشت محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی است که با جدیت قبل از برداشت محصول انجام می‌شود.

وی افزود: شرایط برای ورود کمباین به کشتزارها و برداشت محصولات کشاورزی گلستان فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از بهره‌برداران به ویژه تولیدکننده دانه روغنی کلزا و گندم خواست با توجه به اینکه کلزا و گندم جزو محصولات راهبردی کشور به شمار می‌رود حتماً از کمباین‌های دارای معاینه فنی و درصد پایین ضایعات در جمع‌آوری محصول استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی پلیس راه استان نیز از تردد کامیون یا تراکتور حمل کننده محصول بدون پوشش سقف در راستای کاهش ریزش محصول، جلوگیری می‌شود.

برزعلی یادآور شد: طبق اعلام ستاد برداشت محصولات کشاورزی گلستان نرخ برداشت گندم و جو به صورت هکتاری در اراضی دیم و آبی با کمباین متوسط داخلی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۷ میلیون ریال، با کمباین نیمه سنگین ۱۱ میلیون و ۱۸ میلیون ریال و کمباین سنگین (وارداتی) ۱۹ میلیون و ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و کرایه برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار با کمباین متوسط (داخلی) مجهز به هد برداشت ۲۸ میلیون ریال، کمباین نیمه سنگین دارای هد برداشت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و کمباین سنگین (وارداتی) مجهز به هد برداشت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که هنگام برداشت محصول در زمین‌های شیب‌دار و سنگلاخی ۲۰ درصد و در راستای کاهش ضایعات در مرحله بوجاری و در صورت نصب غربال مخصوص کلزا روی کمباین ۱۰ درصد به این قیمت افزوده می‌شود.

به گزارش ایمنا، در سال زراعی جاری، سطح ۳۸۶ هزار هکتار گندم، ۸۰ هزار هکتار جو و ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در گلستان قابل برداشت است.

کد خبر 751418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.