رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است

فرماندار شهرستان لنده گفت: معلمان باید در راستای ترویج گفتمان توحیدی یک انسان در طراز مقام توحیدی تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جلال دانش، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در آئین گرامیداشت مقام معلم در شهرستان لنده، اظهار کرد: کسب مقام دوم استان توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده در بین ۱۳ منطقه استان نشان از تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر مجموعه بزرگ آموزش‌وپرورش دارد و باعث افتخار است.

وی با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) که فرمودند؛ «معلمی شغل انبیا است»، افزود: این فرمایش امام (ره) نشان از نقش توحیدی معلمین در تربیت و پرورش ذهن‌ها و اندیشه‌های فرزندان ما در جامعه دارد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: تمام انبیای الهی آمدند تا اعلام کنند که خدا یگانه است، لذا این خداوند است که بر انس و جن تسلط دارد و هیچ برگی بدون اذن و اراده الهی زمین نمی‌افتد و معلمین نیز باید در راستای ترویج گفتمان توحیدی، یک انسان در طراز مقام توحیدی تربیت کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد امید در دل انسان‌ها به‌واسطه مکارم اخلاقی و نماز و گفتمان دین و اندیشه‌های دینی از مهم‌ترین توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

دانش خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموز ایرانی را سرشار از امید کنیم و لازمه آن تلاش و کوشش معلمین مؤمن و انقلابی است که این رسالت بزرگ را بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت یک معلم ساختن، تربیت و پرورش استعدادهای است که برای آینده جامعه مثمر ثمر باشد، افزود: یک معلم ریاضی داشتیم که روزانه بیش از ۱۰ دقیقه ابتدایی کلاس را به تفسیر نهج‌البلاغه می‌پرداخت که علاوه بر آموزش ریاضی نسبت به پرورش انسان‌ها و ذهن ما دانش‌آموزان را برای مسائل دینی آماده می‌کرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: اجلاسیه شهدای شهرستان لنده یک کار فرهنگی و تأثیرگذار معنوی در راستای گرامیداشت مقام شهدا در روز سوم خرداد در ورزشگاه شهید دستغیب لنده با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد که امیدواریم همه مردم با حضور خود شاهد برگزاری یک حماسه بزرگ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

کد خبر 751217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.