۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دو قرارداد خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ‌ بر ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن شریعتی اظهار کرد: با توجه به سن بالا و فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، نوسازی و خرید اتوبوس جدید مورد تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد قرار داشت و بر همین اساس این موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا دو قرارداد کلان خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و درمجموع ۳۵۰ دستگاه ابتدای امسال با تولیدکنندگان اتوبوس به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه تأییدیه این قراردادها از کمیته تطبیق فرمانداری دریافت و به‌زودی به شرکت‌های تولیدی ابلاغ می‌شود، بیان کرد: قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت نامیکران منعقدشده و روند تحویل این اتوبوس‌ها حدود پنج ماه پس از ابلاغ قرارداد و پرداخت قسط اول آغاز و به‌مرور تا پایان سال انجام خواهد شد.

شریعتی افزود: از ۲۵۰ اتوبوس این قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری دو کابین برای خطوط بی آرتی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ و ۱۵ متری و مبلغ قرارداد ۲هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی در خصوص قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز گفت: این قرارداد به مبلغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان و مرتبط با خرید اتوبوس‌های خارجی از سوی شرکت «مان» است که اتوبوس‌ها پس از مرحله اول پرداخت پول و در دو مرحله تحویل مشهد داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد افزود: تمامی اتوبوس‌های قرارداد ۱۰۰ دستگاهی کف کوتاه و دارای استاندارد یورو ۶ و اتوبوس‌های قرارداد ۲۵۰ دستگاهی نیز کف کوتاه و دارای استاندارد یورو ۵ هستند.

شریعتی ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی دو قرارداد بابت خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 751216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.