۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود

شهردار اراک گفت: برای ساخت سه پل در محدوده دره نورالشهدا، جلساتی با مدیران ماشین‌سازی توسط معاونت زیر بنایی شهرداری برگزار شده تا این پل‌ها طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: بازدید از روند اجرایی دره نور الشهدا به هفته آینده موکول می‌شود تا اعضای شورا از نزدیک شاهد پیشرفت در انجام کار باشند.

وی افزود: فردا به اتفاق برخی از اعضای شورا برای بازدید از ایران خودرو و ایران خودرو دیزل، جلسه‌ای با مدیران این مجموعه خواهیم داشت، همچنین از اتوبوس‌های برقی و تاکسی برقی و روند تولید آن بازدیدی صورت خواهد گرفت.

شهردار اراک تصریح کرد: برای ساخت سه پل در محدوده دره نور الشهدا، جلساتی با مدیران ماشین‌سازی توسط معاونت زیر بنایی شهرداری برگزار شده تا این پل‌ها طراحی و اجرا شود.

محمودی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های در حال احداث در دره نور الشهدا آغاز شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به مکان‌یابی برای احداث پارک بانوان شماره دو اراک هم گفت: گزینه‌های مورد بررسی برای ساخت پارک بانوان در هفته گذشته، یک مورد بود که به تازگی یک مورد دیگر به آن اضافه شده است.

شهردار اراک ادامه داد: مساحت یکی از این گزینه‌ها ۹ هزار متر مربع و دیگری ۱۰ هزار متر مربع است که یک مورد از آن در خارج از محدوده شهری و دیگری در محدوده شهری قرار دارد.

محمودی اظهار کرد: در خصوص موضوع بازار سرپوشیده اراک هم جلساتی با فرمانداری، اوقاف و هیئت امنا و اداره میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی افزود: در مورد نحوه و میزان ورود شهرداری برای پیگیری امورات مربوط به بازار سرپوشیده نیاز به بررسی و ارشاد اعضای شورا داریم و پس از بررسی کارشناسی با مصوبه نهایی میزان هزینه کرد شهرداری تعیین شود.

شهردار اراک با بیان اینکه برخی از هزینه‌ها بر عهده میراث فرهنگی، اوقاف و هیئت امنا خواهد بود، گفت: بازار سرپوشیده بخشی از هویت شهر اراک است، به هر دلیلی در سنوات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است، شهرداری با نظر اعضای شورا مصوباتی که تاکنون داشته‌اند و بودجه‌ای که در سال جاری به تصویب رسیده کار را پیش خواهد برد.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع تهیه نردبان مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی، مشکلاتی وجود دارد که در صورتی که این مشکلات برطرف شود، امید می‌رود در دو ماه و نیم آینده این نردبان را وارد و مورد استفاده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی در پارک شهید باهنر اراک در حال انجام است، گفت: سازمان فضای سبز و سایر سازمان‌های تابعه شهرداری با تقسیم وظایف در حال انجام کار هستند و امید می‌رود تا خرداد ماه شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

شهردار اراک اظهار کرد: در خصوص احداث بازی‌های هیجانی یک مورد در حال انجام است و برای اجرای مورد دوم هم کارشناسان شهرداری اراک یک جلسه فنی با سازمان تجهیزات فرهنگی شهرداری تهران و تأمین‌کننده برگزار شده تا قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا برسد.

کد خبر 751210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    3 0
    دره نورالشهدا؟ اسم اونجا دره گردوست.
  • سیما IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    دره نورالشهدا کجاست؟
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 1
    آفرین بر شهردار ساعی و پر تلاش دست شما درد نکند