پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از تکمیل سه سقف از هفت سقف پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ دو پروژه شاخص سرمایه گذاری که بیش از یک سال مجموعه شهرداری را درگیر کرده بود، به پایان رسید؛ یکی تونل غدیر و بلوار جعفر طیار (ع) که تا خیابان شهیدان فاطمی ادامه داشت همزمان با شب عید تحویل شهروندان داده شد و دیگر رمپ‌های شمال شرقی بلوار فردوسی و پیامبر اعظم (ص) که قبل از نیمه شعبان در اختیار تحویل مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: تولید و حمل و پخش ۲۱۰ هزار تن آسفالت، تولید ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی طی سال گذشته انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش معدن و مصالح معدنی که منجر به تولید مصالح زیرسازی و زیراساس و اساس در پروژه‌ها می‌شود، معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها از آن بهره برداری می‌کرد و در ۷۰ درصد نیاز شهرداری را این معدن پاسخگو بود.

بخشی اضافه کرد: در سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک را نیز بگیرد.

وی افزود: مجوز این کار از مجاری قانونی طی و گرفته شد و در سال جدید موضوع بحث انفجار و بهره برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به تدوین برنامه دقیق و پیگیری‌های روزانه برای اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: از جمله این پروژه‌ها تقاطع نیک اندیش با بلوار سردار سلیمانی است که سال گذشته آغاز شد و در حال پیگیری است.

بخشی گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) ۱۶ هزار متر مربع زیربنا دارد و از هفت سقف، سه سقف آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: احداث مسیر دسترسی تونل غدیر به پیامبر اعظم (ص) پروژه دیگر است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شد، پروژه تقاطع صدوقی و فردوسی و رمپ شرقی-غربی قسمت جنوبی تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم (ص) نیز پروژه‌هایی هستند که در سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در صورت تأمین منابع، در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: رفع معارضات پروژه‌ها، تأمین منابع و مصالح، تجهیز کارگاه و موضوعات جدی این پروژه‌ها سال گذشته جلو رفته و در حال حاضر روی روال خوبی در حال پیگیری است.

کد خبر 750848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.