رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعدوبرق تلف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل امور عشایر استان، عبدالحمید کریمی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران همراه با رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، موجب تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری استان شد.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته و حضور اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر رصد شد، در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر اقداماتی صورت گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: در این بازدید که با حضور رئیس هلال‌احمر شیراز، بخشدار دشت ارژن صورت گرفت و در گفت‌وگو با عشایر حاضر، موضوعاتی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و طبق آن مشخص شد، ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن‌رود و زنگنه با برخورد رعدوبرق تلف شده‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید بین عشایر خسارت‌دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع شد، با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از پانزدهم تا هفدهم ماه جاری به همه خانوارهای عشایر کوچ‌رو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 750742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.