زیربنای ارتباط ایران و عراق عقیدتی و دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در دیدار با سرکنسول عراق در کرمانشاه، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را خاص و ویژه خواند و گفت: ملت ایران و عراق باهم تعلقات اعتقادی و دینی دارند و وجود قبور مطهر ائمه طاهرین (ع) در کشور عراق، قبله آمال مردم عزیز ما است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری __یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول عراق در کرمانشاه، با اشاره به اشتیاق مردم ایران برای تشرف به عتبات عالیات، اظهار کرد: اربعین، حرکت جهانی بسیار مهمی است که مردم ما در آن حضور و نقش گسترده‌ای دارند و امیدواریم که این حرکت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

وی افزود: مردم شریف کشور عراق نیز علاقه‌مند به حضور در ایران و زیارت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و امامزادگان سراسر کشور هستند. عشق و علاقه مردم عراق، حتی جامعه اهل‌سنت آن، به زیارت و دوستی با مردم ایران قابل‌توجه است و بنده این اشتیاق را به‌واسطه ارتباط با جمعی از مردم عراق به چشم خود دیده‌ام.

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه، سابقه دیرینه‌ای در خدمت به زوار سید الشهدا (ع) دارد و شهرت مردم ما به مهمان‌نوازی شهرتی قدیمی است، عنوان کرد: حرکت بسیار عظیمی که مردم مؤمن عراق در پذیرایی از زائرین اباعبدالله‌الحسین (ع) در طول سال و به‌ویژه از اربعین از خود به نمایش گذاشته‌اند، افتخاری بزرگ است و سرمشقی برای بسیاری از مردم عزیز ما شد که در قالب مواکب مردمی به پذیرایی از زوارالحسین (ع) بپردازند.

وی ارتباطات بین دو ملت ایران و عراق را اعتقادی دانست و تصریح کرد: در ارتباط این دو ملت بزرگ، زیربنایی عقیدتی وجود دارد و انتظار ما از کنسولگری عراق در استان کرمانشاه تلاش برای ارتقای روابط جامع و تأثیرگذار بین استان کرمانشاه و عراق است، چراکه در این میان مرزی گسترده وجود دارد و عمده مراودات اقتصادی با کشور عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه این استان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری ظرفیت بالایی دارد، گفت: مردم کرمانشاه مردمی کوشا و پرتلاش هستند و این ویژگی زمینه مناسبی را برای تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین استان کرمانشاه و عراق فراهم کرده و می‌کند.

وی با ذکر این نکته که مردم مؤمن، صادق و صمیمی کرمانشاه، مردمی خونگرم و اهل ارتباط هستند؛ خاطرنشان کرد: از طرف مسئولین استان شهیدپرور کرمانشاه نه‌تنها مانعی برای ارتقای ارتباطات وجود ندارد، بلکه علاقه زیادی به این ارتباط هم نسبت‌به بخش عربی عراق و هم نسبت‌به منطقه اقلیم وجود دارد؛ چراکه استان ما با هر دو قسمت هم‌مرز است. زمینه‌های ارتقای ارتباطات از سمت مدیریت استان فراهم است و با تلاش شما در این راستا، شاهد گسترش ارتباط در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و افزایش تردد زوار از این استان باشیم.

غفوری با یادآوری آثار ارزشمند مقاومت دو کشور در برابر استکبار، بیان کرد: استقامت و ایستادگی ملت‌های ایران و عراق در مقابله با استکبار، هجوم داعش و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و همکاری هر دو ملت در برابر این توطئه‌ها با مجاهدت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش (ره) باعث شده است که مقاومت به‌عنوان رمز مهم پیروزی به همه دنیا صادر شود و امروز نتیجه آن را در دانشگاه‌های آمریکا شاهد هستیم. به‌زودی نابودی اسرائیل و پیروزی ملت‌های مسلمان را خواهیم دید.

کد خبر 755165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.