سهم استان ایلام از حمل‌ونقل هوایی بسیار ناچیز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: سهم استان ایلام از حمل‌ونقل هوایی بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرشاد دوستی امروز- یکشنبه سی‌ام اردیبهشت‌_ در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: حمل و نقل و جابه جایی مسافرین استان ایلام در حال حاضر تنها از طریق جاده‌ها میسر است و سهم استان از حمل و نقل هوایی بسیار ناچیز است.

وی با ببان اینکه در راستای احداث حمل و نقل ریلی پیگیری‌ها برای اخذ ماده ۲۳ ادامه دارد، افزود: اکنون دو قطعه از احداث راه آهن کرمانشاه به ایلام با کمبود اعتبار مواجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه اواخر سال گذشته چند پروژه بزرگ و مهم جاده‌ای افتتاح شد، افزود: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از تونل‌های اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام- مهران، بهره‌برداری از جاده جدید ایلام به لومار در منطقه چشمه چاهی، افتتاح زیرگذر ارغوان، اصلاح جاده سرابله- آسمان آباد و چهار خطه خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری است.


دوستی با بیان اینکه پروژه‌های مهم دیگری هم در دست اجرا است، افزود: تونل بزرگ کبیر کوه با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی در حال تکمیل است که قطعاً تأثیر مهمی بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی مسیرها دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به نهضت ملی مسکن استان، گفت: سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحدهای پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است، که از این تعداد هشت هزار واحد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت‌های فرسوده، و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد توسط راه و شهرسازی استان احداث می‌شود.

دوستی اضافه کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای مهران و دهلران تا کنون ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ویلایی اختصاص داده‌ایم و برای این مهم هیچ گونه تغییر کاربری از فضای سبز و آموزشی انجام نشده است.

اسدالله چراغی، نماینده منتخب حوزه جنوب استان ایلام اظهار کرد: شورای حمل و نقل متشکل از اداره راه و شهرسازی و ادارات تابعه آن از جمله راهداری، فرودگاه، بنیاد مسکن است که هم انتظار از این مجموعه بسیار زیاد است و نیز نیاز به حمایت تمام دست‌اندرکاران دارند.

وی از تلاش در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات مردم به خصوص در بخش‌های راه و حمل و نقل، بهداشت و درمان و کسب و کار و صنعت خبر داد و افزود: سطح توقعات مردم برای رسیدن به تحقق نیاز به تصویب قانون دارد.

کد خبر 755044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    جاده میانبر اهواز مسجدسلیمان باید هر چه سریعتر افتتاح بشه