خادمی زائران اباعبدالله الحسین(ع) پاداش مجاهدت مردم ایلام در دوران دفاع مقدس

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه استان ایلان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، گفت: پاداش مجاهدت مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خادمی زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده امروز- یکشنبه سی‌ام اردیبهشت‌- در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان اظهار کرد: پاداش مجاهدت و جان‌فشانی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خادمی زائران اباعبدالله الحسین (ع) است که هر ساله میزبانی شایسته برای زوار هستند.

وی افزود: استان ایلام تاریخی کهن، و فرهنگی غنی دارد و اقوام مختلف در طول تاریخ کهن این سرزمین، با صلح و صفا و صمیمیت زندگی و از این مرز و بوم دفاع کرده‌اند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که استان ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، گفت: بیشترین زمان دوران دفاع مقدس در استان ایلام بود بنابراین رویدادهای منحصر به فردی نیز در این استان اتفاق افتاد که نیاز است در قالب‌های مختلف بصری و هنری به تصویر کشیده شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ بار ایلام بمباران شد، اما مردم استان با صبر، مقاومت، استقامت و ایستادگی در استان ماندند تا در نهایت دشمن در اقدامی ددمنشانه و خصمانه زمین فوتبال چوار را بمباران کرد و جمعی از هم‌وطنان ورزشکار در ورزشگاه شهر چوار به شهادت رسیدند.

وی افزود: قبل از جنگ تحمیلی استان ایلام نخستین شهید را به انقلاب هدیه کرد که افتخاری بزرگ برای استان است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اربعین جزو زنجیره‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی است، گفت: در استان ایلام کنگره عظیم اربعین حسینی با میزبانی مردم پرافتخار این استان، بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

کد خبر 754953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.