شرکت ۶ هزار زنجانی در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال ۱۴۰۲

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۲، شش هزار متقاضی در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای شرکت کردند.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک مرکز دولتی، ۶۴ مرکز آموزش جوار کارگاهی، ۲۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰۰ واحد صنفی زیرمجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف در استان ارائه شد و حدود شش هزار متقاضی در دوره‌ها حاضر شدند، اضافه کرد: در سال‌جاری نیز بیش از ۸۰۰ نفر در سطح استان در مراکز و آموزشگاه‌ها برای شرکت در دوره‌های مهارتی حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سال به سال بر استقبال از دوره‌های آموزشی و مهارتی فنی‌وحرفه‌ای افزوده می‌شود، تصریح کرد: این موضوع از احساس نیازی است که در افراد برای آموزش‌های مهارتی شکل می‌گیرد.

انصاری با اشاره به اینکه در بین مهارت‌آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای دانشجویان نیز حضور دارند تا آموزش‌ها را به‌صورت عملی فراگیرند، گفت: در شرایط فعلی بازار کار، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز فارغ التحصیلان دانشگاهی برای رسیدن به شغل، داشتن مهارت و توانمندی لازم است.

وی در ارتباط با استقبال بانوان از دوره‌های آموزشی نیز گفت: بانوان بیشتر از رشته‌های مربوط به مد و لباس، صنایع غذایی و مراقبت زیبایی استقبال می‌کنند و مردان نیز در رشته‌های مکانیک، صنایع خودرو، برق و عمران متقاضی مهارت‌آموزی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: در مجموع رشته‌های برق، الکترونیک، رباتیک، جوشکاری، مکانیک خودرو، کامپیوتر و برق خودرو، صنایع دستی، قلم‌زنی، صنایع مس، الماس تراشی، طلا و جواهرسازی، دوره‌های تخصصی امنیت شبکه و آینه‌کاری از جمله دوره‌های پرطرف‌دار برای مخاطبان است.

کد خبر 754804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.