زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود

رئیس قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت در استان مرکزی گفت: ۱۰۰ درصد زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا امانی اظهار کرد: کاهش میزان زایمان غیرطبیعی در راستای تأمین، حفظ، ارتقای سلامت مادر و نوزاد با تجهیز و ارتقای کلاس‌های آمادگی برای زایمان انجام شده است.

وی افزود: افزایش سنوات به ازای هر فرزند معادل یکسال برای مستخدمین صاحب فرزند سوم تا پنجم، خودداری از تعدیل یا عدم نیاز مادر باردار یا صاحب سه فرزند یا دارای فرزند، مرخصی زایمان ۱۲ ماه کامل برای مادران باردار دارای دو قلو و بیشتر و ۹ ماه برای مادران تک قلو، اختیاری شدن نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و صاحب فرزند شیرخوار از جمله اقدامات انجام در این زمینه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: اعطای دورکاری به مادر باردار حداقل به مدت چهار ماه در مواردی که امکان دورکاری دارند و همچنین واریز معافیت مالیاتی به صورت مستمر در دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله اقدامات شاخصی است که در این زمینه صورت گرفته است.

امانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در زمینه جوانی جمعیت شناخته شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال گذشته، به عنوان دستگاه برتر در شاخص‌های جوانی جمعیت در بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در رتبه بندی وزارت بهداشت، انتخاب شده که کسب «رتبه خوب» تأکیدی بر سعی و اهتمام در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد.

رئیس قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت با تاکید بر اینکه کلینیک‌های سطح سه ناباروری در استان مرکزی توسعه یافته‌اند افزود: این دانشگاه دارای یک کلینیک سطح سه ناباروری دولتی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) است که مطابق با فرآیند نظام ارجاع، زوجین نابارور که از سطح یک و سطح دو به مرکز سطح سه ارجاع داده می‌شوند و مورد ارزیابی و دریافت خدمات قرار می‌گیرند.

دکتر امانی ادامه داد: ساخت و تجهیز ۱۹ سوئیت متأهلی در متراژهای مختلف در قالب خوابگاه متأهلی دانشجویی که با حضور وزیر کشور و مسئولین استانی در آبان ماه سال گذشته افتتاح و برای استفاده در اختیار دانشجویان متأهل قرار گرفت، از دیگر اقدامات حوزه نظام سلامت در جهت افزایش جوانی جمعیت است.

وی گفت: پروژه بیمارستانی زنان و زایمان «رضایی آشتیانی» به عنوان بیمارستان تخصصی زنان با امکانات پیشرفته‌تر و فضای مطلوب‌تر جایگزین بیمارستان آیت‌الله طالقانی با هدف تکریم جایگاه مادران باردار خواهد شد.

متولی سلامت استان مرکزی تصریح کرد: در راستای تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، فضای مناسب در شهرستان‌های کمیجان، خنداب و آشتیان و بیمارستان امیرالمومنین (ع) برای استراحت مادر و کودک مهیا و با حضور مسئولین دانشگاهی و شهرستانی افتتاح شده است.

کد خبر 754784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.