۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

موزه لوور پاریس، موزه ملی چین و موزه‌های واتیکان پربازدیدترین موزه‌های جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از گالری‌های هنری و مجموعه‌های ملی گرفته تا مؤسسات معتبری که بر علم، تاریخ و فناوری متمرکز هستند و ساختمان‌های مدرن‌تر با اشیایی گران‌بها و ارزشمند، موزه‌هایی در سراسر جهان وجود دارند که حتی با چندین بار بازدید هنوز هم ارزش دیدن دادند.

در صدر فهرست این موزه‌ها، موزه لوور پاریس قرار دارد که در سال ۲۰۱۸ با عبور از مرز ۱۰ میلیون بازدیدکننده، رکورد بازدیدکنندگان را شکست. لوور مکان مورد علاقه هنرمندان بزرگی است و در میان عامه مردم نیز محبوبیت چشمگیری دارد. مسافران پاریس در هر سفر به این شهر باید از آن بازدید کنند.

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

از محبوب‌ترین موزه‌های لندن در این فهرست نیز می‌توان به تیت، موزه بریتانیا، موزه ویکتوریا و آلبرت، گالری ملی و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد. در ایالات متحده، نام‌های بزرگی مانند موزه تاریخ طبیعی آمریکا و گالری ملی هنر در فهرست حضور دارند و ارمیتاژ ایالتی در سن پترزبورگ از محبوب‌ترین موزه‌های جهان در روسیه است. موزه‌های برتر چین نیز شامل موزه علم و فناوری شانگهای، موزه نانجینگ و موزه ژجیانگ هستند. رینا سوفیا در مادرید اسپانیا، موزه کاخ ملی در تایپه تایوان و موزه اورسی در پاریس فرانسه نیز از جمله موزه‌های فهرست یادشده هستند. در این میان پربازدیدترین موزه‌های جهان شامل موزه لوور پاریس، موزه ملی چین و موزه‌های واتیکان هستند.

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

موزه لوور پاریس، فرانسه

موزه لوور با تعداد بازدیدکنندگان رکوردشکن، بدون شک یکی از محبوب‌ترین موزه‌های جهان است. این موزه بیش از ۳۸۰ هزار شیء ارزشمند و مجموعه‌ای دائمی از اجسام تاریخی را در مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، طراحی‌ها و دیگر اشیای موجود در این موزه لذت ببرند که برجسته‌ترین آن‌ها مونالیزا و ونوس د میلو است.

لوور علاوه بر مجموعه کلاس جهانی خود، به لطف هرم نمادینی شناخته شده و معروف است که توسط یک معمار چینی-آمریکایی طراحی شده است و به خودی خود یک نقطه عطف محسوب می‌شود. این موزه در سال‌های اخیر تلاش بیشتری برای مدیریت جریان بازدیدکنندگان و شرایط بازدید انجام داده است و حتی قبل از کووید -۱۹ مردم را تشویق می‌کرد تا به‌ویژه در ماه‌های اوج تابستان بازدید خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنند. این اقدامات موجب شد موزه برای تعداد بازدیدکنندگان روزانه محدودیت ایجاد کند تا تجربه‌ای با شلوغی کمتر و لذت‌بخش‌تر ارائه دهد.

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

حدود ۱.۱ میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه لئوناردو داوینچی لوور بازدید کردند که به مدت چهار ماه در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت این هنرمند برگزار شد. در سال ۲۰۲۱ نیز موزه کل مجموعه آثار هنری خود را در معرض بازدید آنلاین قرار داد و در همان سال میزبان اولین رئیس زن در تاریخ موزه شد.

موزه لوور در آغاز سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد تعداد بازدیدکنندگان روزانه را به ۳۰ هزار نفر محدود کند تا تجربه بازدیدکنندگان را پس از استقبال از ۷.۸ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۲ بهبود ببخشد. در اواخر سال نیز از برنامه‌هایی برای افزایش هزینه ورودی خود به میزان ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این مؤسسه از سال ۲۰۱۷ هزینه ورودی را افزایش نداده بود.

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

موزه ملی چین، پکن

دومین موزه پربازدید جهان، موزه ملی چین در پکن است. این موزه رایگان خانه ۱.۳ میلیون شیء است که در مجموعه‌ای از گالری‌ها نمایش داده می‌شود و از سرامیک‌های باستانی و خوشنویسی گرفته تا گنجینه‌های یشمی و برنزی، همچنین مجسمه‌های بودایی و هنر رئالیسم سوسیالیستی را در برمی‌گیرد. نمایشگاه‌های اخیر این موزه طیف وسیعی از موضوعات را از سراسر جهان هنر، فرهنگ، تاریخ و سیاست پوشش داده است که تعدادی از آن‌ها عبارتند از: «سفر به خانه: نمایشگاهی از مصنوعات چینی بازگردانده شده از ایتالیا» و «شکوه آسیا: نمایشگاهی از تمدن‌های آسیایی».

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

موزه‌های واتیکان، شهر واتیکان

در موزه‌های واتیکان آثاری از مجموعه کلیسای کاتولیک و پاپ در طول قرن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه‌ها شامل حدود ۷۰ هزار اثر از جمله مجسمه‌های رومی و هنر رنسانس است. به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت لئوناردو داوینچی، موزه‌های واتیکان نمایشگاهی رایگان از نقاشی معروف این هنرمند از سنت ژروم در سال ۲۰۱۹ برگزار کردند. این اثر هنری از پیناکوتکای واتیکان به براچیو دی کارلو ماگنو در میدان سنت‌پیتر منتقل و به مدت سه ماه همراه با سندی از آرشیو تاریخی پارچه سنت پیتر در آنجا به نمایش گذاشته شد که جزئیات اقامت داوینچی در آپارتمانی را که برای او در کاخ بالودر واتیکان ترتیب داده شده بود، نشان می‌داد.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد مرمرهای ۲۵۰۰ ساله پارتنون را که در موزه‌های واتیکان نگهداری می‌شد به یونان بازگرداند. سه قطعه در واتیکان شامل سر اسب، سر پسر و سر مرد ریش‌دار است که از قرن نوزدهم در مجموعه واتیکان هستند.

پربازدیدترین موزه‌های جهان کدامند؟

کد خبر 754653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.