همه ظرفیت‌های جهان اسلام در جهت منزوی کردن اسرائیل به کار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ملت فلسطین نیاز به اقدام دارند و باید گام‌های عملی برای حمایت از غزه برداریم تا شرایطی فراهم شود که اسرائیل در جوامع بین‌المللی منزوی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی امروز _بیست و هشتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که اسرائیل در جوامع بین‌المللی منزوی شود، به رسمیت شناختن اسرائیل از نظر سیاسی اشتباهی بزرگ است و باید از آن اجتناب کرد.

وی افزود: حامیان مردم مظلوم فلسطین در جهان به خصوص مسلمانان وظیفه دارند از تمام ظرفیت‌ها برای منزوی کردن صهیونیست‌ها استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اسرائیل پس از شکست در راهبردهای خود، راهبرد سوم که نسل کشی و کودک کشی وحشیانه با هدف جبران ضعف و ایجاد هزینه برای جبهه مقاومت است را در پیش گرفته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شکل‌گیری جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین مظلوم در مقابل رژیم صهیونیستی در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی شکل گرفته و همراهی اساتید دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان آمریکایی با وجود اینکه از تحصیل و کار اخراج می‌شوند اما همچنان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و پای کار هستند و امید می‌رود خداوند آنها را یاری کند.

وی ادامه داد: آفریقای جنوبی پرونده جنایت رژیم جعلی اسرائیل در غزه و رفح را در مجامع بین‌المللی مطرح کرده، هرچند این اقدام حرکتی نهایی محسوب نمی‌شود اما، اقدامی پسندیده است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: روز نکبت روزی است که اسرائیلی‌ها سرزمین مقدس فلسطین را اشغال و فلسطینی‌ها را آواره کردند و این جنایت‌ها همچنان ادامه دارد باید از همه ابزارها برای مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی استفاده کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: تمامی ابزارها و دستگاه‌های تبلیغاتی جهان در خدمت صهیونیست‌ها قرارداد، باید به طور جدی از جوانان مراقبت شود تا اسیر تبلیغات سو نشوند.

وی با اشاره به هفته پیوند عضو ادامه داد: موضوع پیوند عضو، مسئله بسیار مهم و مقدسی است و در صورتی که افراد وصیت کنند که اعضای بدنشان پس از مرگ، اهدا شود، کار بسیار با ارزش و بزرگی انجام داده‌اند زیرا این اقدام منجر به نجات جان افراد بسیاری می‌شود.

امام جمعه اراک با اشاره به دهه کرامت گفت: سیره و احادیث اهل بیت راهنمای راه زندگی ما مسلمانان هستند، این دهه بهترین فرصت برای تشریح و تبیین فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف اهل بیت (ع) و زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) ضروری است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن میلاد حضرت رضا (ع) افزود: ایران اسلامی، پایگاه امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) است و به این جایگاه و منزلت مهم افتخار می‌کنیم و باید این سرمایه حفظ شود، جوانان ما فریفته انگلیس و آمریکا نشوند و قدر این فرهنگ باعظمت اسلامی را بدانند و در این راه مجاهدت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قرار داریم، این رویداد مهم نشان داد که خداوند تبارک و تعالی توفیقات خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزانی داشته و مصداق بارز آن کلام امام خمینی (ره) بود که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت الهی، وحدت کلمه آحاد ملت و غیرت و تقوای رزمندگان اسلام بود.

وی گفت: در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ پس از بیش از ۳۰ روز مجاهدت رزمندگان اسلام به عنوان سمبل مقاومت در برابر حمله دشمن به آغوش میهن اسلامی بازنگشتند و خونین شهر به خرمشهر تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: رزمندگان اسلام با توکل به خدا، اعتماد و اطمینان به نصرت‌های الهی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام راحل داشتند و با همدلی و هم‌افزایی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: افتخارات دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد تا بدانند آزادسازی خرمشهر با چه رشادت، جوانمردی و ایستادگی‌هایی محقق شده است.

کد خبر 754386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.